تأکید وزیر کشور بر توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق

وزیر کشور گفت: مرزهای استان کردستان فرصتی برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی و مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و عراق است.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز،‌ احمد وحیدی، وزیر کشور عصر امروز در بازدید از بخش‌های مختلف پایانه مرزی سیران‌بند، بر تسریع در انجام امور گمرکی تأکید کرد و اظهار داشت: ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم به ویژه مرزنشینان اولویت دولت است.

بیشتر بخوانید:

اخبار سفر رئیسی به کردستان / راه‌آهن همدان ـ سنندج با حضور رئیس‌جمهور رسماً بهره‌برداری شد

وی با اشاره به بازگشایی مرزهای هنگه‌ژال بانه و سیف سقز گفت: این اقدام در ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد و مبادلات تجاری در استان کردستان به ویژه این دو شهرستان مرزی بسیار تأثیرگذار است.

وزیر کشور با ابراز خرسندی از اینکه امنیت پایدار در سراسر کشور و استان کردستان برقرار است، تصریح کرد: مرزها فرصتی برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی و مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و عراق است.

افتتاح کارخانه تولید لوازم برقی در بانه

همچنین در این سفر کارخانه تولید لوازم برقی در دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان کردستان، با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در شهرستان مرزی بانه راه‌اندازی شد.
این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه لوازم برقی راه اندازی شده و برای ۷۴ نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

کارخانه تولید لوازم برقی در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع در شهرک صنعتی بانه احداث شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =