تداوم روند صعودی بورس / شاخص کل ۱۴ هزار و ۱۴۳ واحد افزایش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۴۱۴۳ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز دوشنبه (۱۵ آبان) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با افزایش ۵۶۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و۱۷ هزار واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بورس کالا چیست؟

شاخص کل وزن هم نیز با افزایش بیش از ۳۰۰ واحدی در ارتفاع ۶۷۹ هزار و ۲۴۹ واحدی ایستاد.

 افزایش ۱۴ هزار و ۱۴۳ واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم مانند روز گذشته روند رو به رشد به خود گرفت بگونه‌ای که شاخص کل ۰.۷ درصد نسبت به روز قبل افزایش یافت و با رشد ۱۴۱۴۳ واحد به رقم ۲ میلیون و ۳۰ هزار و ۸۷۸  واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با افزایش ۵ هزار و ۹۱۸ واحد به رقم ۶۸۴ هزار و ۸۳۷ واحد رسید.ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۵۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۷ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۲۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی امروز ۰.۷ درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۸۷ درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور ۰.۶۸ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۰.۸۳ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۵۶ درصد رشد کرد.

نمادهای پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی پردیس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پالایش نفت بندرعباس، پالایشگاه تهران، همراه اول و مپنا به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بور را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۱۵۱ واحد افزایش به رقم ۲۴ هزار و ۷۲۱ واحد رسید.ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۳۸۹هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۱۱ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۵.۵ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۱۶۲ هزار معامله و به ارزش ۲۳۳ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز ۲.۵میلیارد اوراق بدهی بانک مرکزی در قالب ۳۵۵ نوبت معامله و به ارزش ۲۳۰ هزار میلیارد تومان در شبکه بانکی بین بانک‌ها داد و ستد شد که صرفا ارقام آن در معاملات فرابورس نمایش داده می‌شود.

شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس امروز ۰.۶۱ درصد افزایش یافتند  این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۱۱ درصد افزایش یافتند. شاخص بازار اول فرابورس ۰.۶۵ درصد رشد کرد. شاخص بازار دوم فرابورس ۰.۶ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای آریا ساسول، مالی سپهرصادرات، مدیریت انرژی امیدتابان حور، فولاد هرمزگان، نفت پاسارگاد، بیمه پاسارگاد و پالایش نفت لاوان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =