تحصیل ۶۰۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه آزاد تبریز/ رایزنی‌ها برای صدور مجوز جذب دانشجو از کردستان عراق ادامه دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: این دانشجویان عمدتا از کشورهای ترکیه، عراق و آذربایجان هستند. 

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌ شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: این دانشجویان عمدتا از کشورهای ترکیه، عراق و آذربایجان هستند.

بیشتر بخوانید:

طرح «فرصت مطالعاتی صنعتی» برای اساتید دانشگاه آزاد اجرا می‌شود/ پیش‌بینی بورسیه ۲ هزار دانشجو در طرح پویش استان آذربایجان شرقی

وی ادامه داد: واحد تبریز یکی از واحدهای شاخص و ممتاز دانشگاه آزاد کشور است و ظرفیت های بسیار زیادی نیز از لحاظ هیئت علمی، غنای رشته های تحصیلات تکمیلی و رشته‌های مهارتی و... دارد بنابراین بسترهای لازم برای توسعه همکاری های بین المللی فراهم است.

رنجبران خاطرنشان کرد: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد در بسته های کاری مختلف از جمله بسته مربوط به پیشرفت علمی مرجعیت ساز و تمدن آفرین بر توسعه همکاری‌های بین المللی تأکید دارد که برای تحقق این امر باید ارتباط با خارج از کشور ، پذیرش دانشجوی بین الملل و تاثیرگذاری علمی فرهنگی و تمدنی بر روی این دانشجویان به عنوان سفیران دانشگاه آزاد اسلامی صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز با بیان اینکه در حال حاضر هم در رشته های پزشکی و هم غیرپزشکی متقاضیان بسیار خوبی داریم، افزود: امسال تنها از کشور ترکیه با وجود تعدد واحدهای دانشگاهی که دارد بیش از ۱۰۰نفر تقاضای پذیرش داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اگر برخی مشکلات ایجاد شده با کشور عراق حل شود قطعا حجم وسیعی از دانشجویان این کشور به دانشگاه آزاد اسلامی رجوع خواهند کرد، ادامه داد: سال گذشته در سفری که به همراه استان آذربایجان غربی به اربیل داشتیم و طی مذاکره با معاون وزیر علوم اقلیم کردستان عراق نتایج بسیار مثبتی حاصل شد و مقرر شد به ایران هم سفر کنند که با حضور این تیم امیدواریم محدودیت حضور دانشجویان اقلیم عراق در دانشگاه آزاد برداشته شود.

فعالیت‌های بین المللی دانشگاه آزاد با وجود تحریم‌های ظالمانه افزایش داشته است

رنجبران تصریح کرد: استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و به ویژه واحد تبریز به عنوان واحدهای شاخص بین الملل بسیار مطلوب دانشجویان عراقی هستند؛ چرا که نزدیکی‌های سرزمینی و فرهنگی و حتی زبانی آنها را به تحصیل در این واحدها علاقه‌مند کرده است.

وی با بیان اینکه تا کنون در راستای جهانی‌ سازی کنفرانس های بین المللی بسیار خوبی برگزار کرده‌ایم، افزود: ماه گذشته کنفرانس بین المللی حسابداری که یکی از کنفرانس های مرجع کشور است را برگزار کردیم و افراد بسیار شاخصی از کشورهای مختلف هم شرکت کرده بودند.

رنجبران با اشاره به اینکه متاسفانه کشور ما تحت تحریم های ظالمانه بین المللی قرار دارد که در مسیر بین المللی سازی از جمله فعالیت‌های بانکی چالش ها و موانعی را ایجاد کرده است، گفت: با این وجود در طول سه سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی تعداد دانشجویان بین المللی ۴ برابر شده که نشان دهنده مقبولیت دانشگاه آزاد اسلامی در خارج از کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =