بیش از ۹۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی وارد بازار کار می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از ورود بیش از ۹۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی به بازار کار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جواد محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران که صبح امروز در سالن همایش های بیمارستان فرهیختگان برگزار شد، اظهار کرد: علم آموزی و اشتیاق به تحصیل علم در ایران در میان جوانان و بزرگسالان یکی از شاخصه های ماست.

بیشتر بخوانید:

وزارت علوم به دنبال تربیت دانشجو بر اساس نیاز بازار کار است

وی ادامه داد: در دستورات دینی ما سفارش زیادی به علم اموزی و شان و منزلت علم شده است. در میان ملت ما علم آموزی به عنوان یک فرصت موج می‌زند. وقتی دانش‌آموزی فارغ التحصیل می‌شود، هویت، شان و منزلت این دانشجو با فردی که قبلا بوده کاملا متفاوت خواهد بود و شما قطعا از جامعه جلوتر خواهید بود. بنابراین تاثیرگذاری دانشجو باید در جامعه زبانزد باشد.

وی خاطرنشان کرد: شما مدیران آینده هستید و رفتار و کردار شما می‌تواند برای جامعه الگو باشد. دانشجویان پزشکی وقتی می‌خواهند کار را آغاز کنند، بر اساس نیاز جامعه و مرز دانش این کار را انجام می‌دهند و بیش از ۹۰ درصد این دانشجویان وارد بازار کار و مدیران این حوزه میشوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران در بیوتکنولوژی بیشترین تنوع و بزرگترین کارخانه ها را داریم ضمن اینکه در حوزه نانو بایو و سایر حوزه های هایتک پیشرفت های چشمگیری داشته ایم.

وی بیان کرد: اگر از ابتدا خوب پروژه ها را انتخاب کنید و به نیاز جامعه و مرزهای دانش نگاه کنید میتواند برای شما درامدزا و به اقتصاد دانش بنیان کشور کمک کند. بنابراین اگر از ابتدا هدف را دقیق بدانید افتخارآفرین خواهید شد.

محمدی با تاکید بر اینکه پیشرفت های شگرف کشور توسط دانشگاهیان صورت گرفته است اضافه کرد: خدمات پزشکی جمهوری اسلامی ایران که از سایر کشورها و حتی اروپا به کشور ما رجوع میکند جزو افتخارات ما است که به این قله علی رغم تحریم ها رسیده ایم.

وی ادامه داد: ما در منطقه و دنیا حرف اول فناوری را میزنیم و بیوتکنولوژی کشاورزی که ما داریم آمریکا نیز دارد. وی خطاب به نوورودی ها گفت: از شما درخواست داریم در تمام رویدادهایی که باعث نشاط جامعه دانشگاهی میشود شرکت کنید. بزرگترین رویدادهای علمی را شما دانشجویان رقم میزنید و باعث نشاط علمی جامعه میشوید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران افزود: اخیرا المپیاد علمی علوم پزشکی برگزار که ده درصد برگزیدگان از دانشگاه آزاد بودند پس نشان میدهد ما میتوانیم.

وی تصریح کرد: تجهیزات و منابع انسانی دانشگاه آزاد غنی است پس استفاده کنید و بدرخشید.

نفر: دانشجویان حرفه پزشکی در کنار اساتید فرا می‌گیرند

محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این برنامه اظهار کرد: شما برگزیده شده اید که در رشته های پزشکی کار کنید.

وی ادامه داد: کسی که برگزیده شده باید قدر خود را بداند و هر کسی نمیتواند در سیستم پزشکی کار کند.

نفر خاطرنشان کرد: یک پزشک وقتی ارزش خود را دانست هر کاری را انجام نمی‌دهد.

وی خطاب به ورودی های جدید تصریح کرد: شما دکتری حرفه‌ای هستید حتی پرستاری ما هم حرفه‌ای است؛ یعنی قرار است کار یاد بگیرید و کسی تا پزشکی نکند، پزشک نخواهد شد و ما باید کنار یک استاد، حرفه مورد نظر را یاد بگیریم.

نفر بیان کرد: ویژگی پزشکی خدماتی است که باید یاد بگیریم و ارائه بدهیم، بنابراین باید این فکر را در خودمان ایجاد کنیم به همین دلیل است که رشته‌های علوم پزشکی کلینیک و بیمارستان دارد.

وی خاطرنشان کرد: شما دانشجویان پزشکی وظیفه سنگینی بر عهده دارید بنابراین فراموش نکنید درس خواندن یک بخش کار ما و حاذق شدن و کار یاد گرفتن بخش دیگر کار ماست.

رضایت: ۳۰درصد از فارغ التحصیلان موفق بازار کار از دانشگاه آزاد هستند

گفتنی است در این آیین از سید مهدی رضایت، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و استاد تمام سم شناسی دانشگاه تهران و همچنین رییس کمیته فناوری نانو سازمان غذا و دارو به عنوان استاد نمونه و پیشکسوت و از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران با حضور جهانبین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

رضایت در این آیین اظهار کرد: قدر جوانی خود را بدانید؛ چرا که جوانی یک ظرفی است که هر چیزی می‌توان در داخل آن ریخت و باید بسیار مرتب بود.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌های موفق همگی اهل مطالعه هستند؛ ضمن اینکه سحرخیز بوده و حداکثر استفاده را از زمان خود دارند.

وی تصریح کرد: ترم های اول بسیار مهم است و آن را جدی بگیرید، ضمن اینکه فراموش نکنید انسان‌های موفق همگی اهل ارتباط با خداوند بودند.

رضایت بیان کرد: من استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم و با افتخار می‌گویم که ما جزو برترین دانشگاه های کشور هستیم و ۳۰درصد از فارغ التحصیلان موفق بازار کار از دانشگاه آزاد هستند.

وی در پایان خطاب به دانشجویان گفت: عقل ثروت بزرگی است که خداوند به شما بخشیده و بنابراین این قوه را پرورش دهید و از آن بهره بگیرید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =