جذب بیش از ۴۰۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در سال ۲۰۲۳ در ماه‌های فوریه و سپتامبر پذیرش دانشجو داشتیم که در مجموع ۴۰۲ دانشجوی بین‌الملل نو ورود به دانشگاه اضافه شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدحسین آیتی معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در جشن آغاز تحصیلی برای بیش از ۴۰۰ دانشجویان بین‌الملل نو ورود سال ۲۰۲۳، با تبریک به دانشجویان بین‌الملل نو ورود گفت: در سال ۲۰۲۳ در دو ورودی فوریه و سپتامبر پذیرش دانشجو داشتیم.

بیشتر بخوانید:

آغاز فرصت ثبت‌نام سه تک‌درس مجازی دانشجویان علوم پزشکی از ۳۰ آبان

آیتی شمار دانشجویان نو ورود سال ۲۰۲۳ را ۴۰۲ نفر برشمرد و افزود: در فوریه ۱۶۴ دانشجو جدید، در رشته‌های دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی و در مقاطع تحصیلی ارشد، PhD، تخصصی و فوق تخصصی به دانشگاه پیوستند و در سپتامبر نیز ۲۳۸ دانشجوی نو ورود در رشته‌های مختلف نام‌نویسی کردند و در مجموع در سال ۲۰۲۳، ۴۰۲ دانشجوی بین‌الملل نو ورود به دانشگاه اضافه شدند.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به دانشجویان پیشنهاد داد از حضورشان در ایران حداکثر استفاده را ببرند و گفت: ایران کشوری با فرهنگ و پیشینه چندین هزارساله است و کتب بزرگان پزشکی کشور تا ۲۰۰-۳۰۰ سال پیش به عنوان مرجع در دانشگاه‌های اروپا تدریس می‌شده؛ بنابراین دانش غنی طب سنتی هم در کشورمان وجود دارد.

آیتی به دانشجویان بین‌الملل تاکید کرد در کنار علوم پزشکی، زبان فارسی را یاد بگیرند و به آنان توصیه کرد: در شرایطی که از خانواده های خود دور هستید توصیه می‌کنم از این فرصت برای درس خواندن استفاده کنید و مراقب سلامت جسمی و روانی خود باشید. در دانشگاه امکاناتی فراهم است که با استفاده از انها می‌توانید سلامت خودتان را ارتقا دهید.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از دانشجویان خواست پیشنهادها و انتقادهای خود را به معاونت بین‌الملل بازخورد بدهند و درصورت مواجه شدن با مشکلی آن را مطرح کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1207335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =