راه‌اندازی کلینیک جامع سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران/ دانشجویان در ۲ رشته جدید از بهمن‌ماه پذیرش می‌شوند

مدیرکل آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: مجوز کلینیک جامع سلامت روان وابسته به گروه روانشناسی دانشکده جدید بهزیستی و علوم اجتماعی سلامت، اخذ شد.

مهدی وطن‌پور مدیرکل آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره همکاری بین رشته‌ها اظهار کرد: با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و نیز اهمیت همگرایی رشته‌ها با یکدیگر و نیز با توجه به پاسخگویی اجتماعی که رسالت اصلی دانشگاه شناخته می‌شود؛ به این نتیجه رسیدیم که سه رشته روانشناسی، مدیریت MBA و بازرگانی و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی که می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند. همگرایانه پیش روند را در یک مکان جمع و در قالب یک دانشکده جدید با عنوان«بهزیستی و علوم اجتماعی سلامت» دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید:

۵ دانشکده جامع سلامت در دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران راه‌اندازی می‌شود

وی با تاکید بر اینکه در درازمدت به دنبال اضافه کردن رشته‌های توان بخشی نیز به جمع رشته‌های این دانشکده هستیم، ادامه داد: دو هفته گذشته موفق شدیم مجوز کلینیک جامع سلامت روان را که وابسته به گروه روانشناسی دانشکده است از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کنیم.

وطن‌پور تصریح کرد: کلینیک از این به بعد می‌تواند با قدرت کار خود را انجام دهد و خدمات اجتماعی خود را دنبال کند. هم اکنون پذیرش مراجعه‌کنندگان هم در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اضافه کرد: این کلینیک کارایی های مختلفی خواهد داشت و بر اساس برنامه ریزی های استراتژیک مقرر شده موضوعات آموزش، پژوهش و خدمات رسانی اجتماعی دنبال شود، به همین دلیل بخشی از کارورزی‌های دانشجویان روانشناسی در آنجا برقرار است و طرح‌های پژوهشی و پایان نامه نیز دنبال می‌شود ضمن اینکه خدمات عمومی به بیماران هم ارائه می‌شود.

راه‌اندازی رشته‌های توانبخشی معطل مجوزها/ پذیرش دانشجو در ۲ رشته جدید از بهمن‌ماه

وی با اشاره به اینکه برای افزودن رشته‌های توانبخشی معطل مجوزها هستیم، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و به محض اخذ مجوز اجرایی خواهد شد. این رشته ها از بینایی سنجی تا فیزیوتراپی را شامل می‌شود و امیدواریم از سال آینده بتوانیم در این رشته ها نیز پذیرش داشته باشیم.

وطن‌پور با اشاره به راه اندازی دانشکده «بهزیستی و علوم اجتماعی سلامت» خاطرنشان کرد: از ابتدای مهرماه امسال توانستیم از مجموعه ساختمان‌های دانشگاه، دو ساختمان را در اختیار بگیریم که ساختمان شماره یک راه اندازی شده و ساختمان شماره دو نیز در بهمن ماه راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر رشته روانشناسی برقرار و تمام کلاس‌های آن برگزار می‌شود و از بهمن ماه هم رشته‌های مدیریت اضافه خواهند شد و هر سه رشته کنار یکدیگر تجمیع می‌شوند.

مدیرکل آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به اینکه دانشکده بهزیستی و علوم اجتماعی سلامت امسال ۳۶۰ نفر ورودی جدید در رشته کارشناسی روانشناسی و حدود ۴۰۰ نفر هم ورودی جدید در کارشناسی مدیریت داشته است، افزود: پیش‌بینی‌ می‌کنیم در بهمن ماه و در مجموع حدود سه هزار دانشجو در دانشکده بهزیستی و علوم اجتماعی سلامت به تحصیل بپردازند.

وی دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، شیمی دارویی، علوم و فناوری‌های نوین، پیراپزشکی، پرستاری بهداشت و بهزیستی و علوم اجتماعی سلامت را ۹ دانشکده دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برشمرد و گفت: علاوه بر رشته‌های علوم پزشکی چندین رشته غیر از پزشکی وزارت علوم را نیز در مقاطع مختلف داریم.

وطن‌پور ورودی‌های امسال دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران را حدود ۴۳۰۰ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: امسال حدود ۱۶ درصد به ظرفیت رشته‌ها در دانشگاه افزوده شده است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس سیاست همگرایانه رشته‌ها، در حال گسترش گروه های آموزشی در دانشکده بهزیستی هستیم، ادامه داد: دانشکده بهزیستی و علوم اجتماعی سلامت هیات علمی های قبلی را در قالب نیروهای آموزشی حفظ کرده است اما امسال ۴ نفر را به عنوان کسانی که در فراخوان شرکت کره بودند پذیرفته و در انتظار اخذ حکم پیمانی خود هستند.

مدیرکل آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اضافه کرد: در رشته روانشناسی دانشکده در حال ایجاد سه گروه آموزشی بالینی،سلامت و مشاوره و تربیتی هستیم که بر اساس اعلام نیاز گروه ها برای سال آینده فراخوان جذب نیروهای جدید را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید به صورت جدی بر روی کیفیت آموزش‌ها و فعالیت اعضای هیئت علمی کار کنیم، تصریح کرد: در همین راستا در برخی از رشته ها با برقرار کردن آزمون های آسکی(osce) سعی بر ارتقای توانمندی های دانشجویانمان داریم از طرف دیگر مجموعه مراکز مهارتی مان را تقویت خواهیم کرد و با پیوند مراکز آموزشی و مهارتی به یکدیگر دانشجویان را برای بازار کار آماده تر و توانمندتر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =