تجلیل از کتابداران و اعضای برتر کتابخانه‌های دانشگاه آزاد شهرکرد

در مراسمی به مناسبت هفته کتاب، از کتابداران و اعضای برتر کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تجلیل شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرگرد با حضور در کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه از کتابداران و اعضای برتر کتابخانه قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در نشست با کتابداران گفت: وظیفه و رسالت اصلی دانشگاهیان به عنوان دست اندرکاران فرهنگ و دانش جامعه، تلاش در مسیر تعالی فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است.

ابراهیم رحیمی افزود: کتابداران رکن اصلی اطلاع‌رسانی هستند و در ارائه خدمات پژوهشی و آموزشی نقش به سزایی دارند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها در انتقال دانش به افراد، نقش اساسی دارند، یادآور شد: کتابخانه مکانی برای صاحب‌نظران و اندیشمندان است به‌طوری‌که بالندگی و شکوفایی استعدادهای جویندگان علم را به ارمغان آورده و درنهایت موجب رشد فرهنگ مطالعاتی جامعه می شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم گفت:این دانشگاه دارای یک کتابخانه مرکزی، پنج کتابخانه دانشکده‌ای، دو کتابخانه کلینیکی و ۱50 هزار و ۷۰۰ جلد کتاب فارسی و لاتین، یک هزار عضو فعال و سالن‌های مطالعه با ظرفیت ۷۰۰ نفر است.

حسین حیدری فارسانی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در سال ۱۳۶۴ راه‌اندازی شد، افزود: این کتابخانه دارای بخش‌های پایان‌نامه با حدود ۱۳ هزار و 500 عنوان، ۴۶۰ عنوان نشریه فارسی و ۱۱۰ عنوان نشریه لاتین ، بخش اطلاع‌رسانی که دارای پایگاه‌های جست‌وجوی مقالات فارسی و لاتین، بخش امانت، جستجوی کتاب، بخش مرجع و خدمات فنی است.

در مراسم بزرگداشت هفته کتاب که در کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد، کتابداران و اعضای برتر بر اساس میزان استفاده از کتابخانه‌های دانشگاه انتخاب و تجلیل شدند.

برپایی نمایشگاه کتاب و نمایشگاه نقاشی فرزندان کارکنان از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتاب خوانی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1208125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =