تخصیص کمک هزینه ۳ تا ۵ میلیونی به نشریات دانشجویی توسط دانشگاه آزاد

شورای مرکزی ناظر بر فعالیت‌های نشریات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس میزان فعالیت و تعداد انتشار، نشریات به دو دسته الف و ب تقسیم کرده و به آنان کمک هزینه ۳ تا ۵ میلیونی پرداخت می‌کند.

محمد امین دامیار عضو شورای مرکزی ناظر بر فعالیت‌های نشریات دانشگاه آزاداسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره زمان برگزاری جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی «قلم ۷» اظهار کرد: جشنواره قلم هر سال بهمن یا اسفندماه برگزار می‌شد؛ اما زمان برگزاری این جشنواره امسال تغییر خواهد کرد و به احتمال بسیار فروردین ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

راهکار مناسبی برای بهره‌برداری مطلوب از نشریات دانشجویی وجود ندارد

وی گفت: پیش بینی می‌شود تعداد آثاری که به هفتمین دوره جشنواره نشریات قلم ارسال خواهد شد از سال گذشته بیشتر باشد. تعداد نشریات شرکت کننده در جشنواره قلم ۶ به علت اینکه اولین دوره بعد از دوران کرونا و دوری دانشجویان از دانشگاه بود، قابل ملاحظه نبود. البته تمام فعالیت‌های دانشجویان در آن دوران دچار رکود بود.

دامیار گفت: ارتقا کیفیت محتوایی نشریات دانشجویی، سیاست اصلی هفتمین دوره جشنواره نشریات قلم است. بنابراین تلاش داریم تا تعداد آثار، کیفیت تولیدات و سطح داوری را ارتقا دهیم.

این فعال دانشجویی گفت: جشنواره نشریات تیتر برای دانشگاه آزاد اسلامی اولویت ندارد؛ چرا که این دانشگاه جشنواره مهم و درون دانشگاهی به عنوان قلم دارد. این جشنواره بیشتر برای نشریات دانشجویی دانشگاه‌های ذیل وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی گفت: شورای مرکزی ناظر بر فعالیت‌های نشریات دانشگاه آزاداسلامی فعلا برای شرکت در جشنواره تیتر برنامه‌ای ندارد و بخشنامه‌ای درباره از سوی معونت فرهنگی به ما ابلاغ نشده است.

سیاست‌های بودجه‌ای دانشگاه آزاداسلامی در حمایت از نشریات دانشجویی

دامیار درباره نشریات دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد نشریات دانشجویی در واحدهای مختلف قابل ملاحظه است. اگر سایت نشریات دانشجویی فعال را مشاهده کنید، تعداد نشریات در آن قابل ملاحظه است. به عنوان مثال یکی از نشریات واحد خوراسگان، اولین نشریه در حوزه هوش مصنوعی کشور بود.

عضو شورای مرکزی ناظر بر فعالیت‌های نشریات دانشگاه آزاداسلامی گفت: مشکل تامین بودجه برای تهیه و انتشار نشریات مختص به دانشگاه آزاد نیست و نشریات دانشگاه‌های علوم پزشکی و دولتی نیز با این مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس میزان فعالیت و تعداد انتشار، نشریات به دو دسته الف و ب تقسیم کرده است، گفت: طبق این رده‌بندی ۵ میلیون به نشریات الف و ۳ میلیون به نشریات ب به عنوان کمک هزینه پرداخت می‌شود. این موضوع جدا از بودجه‌ای است که معاونان فرهنگی واحدها به نشریات برای چاپ و سایر هزینه‌ها پرداخت می‌کنند.

دامیار با تاکید همکاری و تعامل بین معاونان فرهنگی واحدها و فعالان نشریات تصریح کرد: نشریات دانشجویی هر میزان فعال‌تر باشند، کارنامه بهتری برای معاونان فرهنگی واحدها محسوب می‌شوند. بنابراین اگر این معاونت‌ها از نشریات خود حمایت کنند، عمکردشان درخشان‌تر و کارنامه فرهنگی آن واحد پربارتر خواهد بود.

این فعال حوزه نشریات درباره انتخاب موضوعات برای تولید محتوا در نشریات دانشجویی عنوان کرد: محدودیت خاصی در این باره وجود ندارد. البته این موضوعات نباید خیلی از فضای دانشگاهی و دانشجویی فاصله داشته باشد. علاوه بر معاونت فرهنگی واحدها، سازمان مرکزی نیز باید موضوعات و کیفیت نشریات را برای انتشار تایید کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =