ترک تحصیل ۳۰ درصدی دانشجویان آمریکایی / ۵۶ درصد فارغ‌التحصیلان بدون مهارت‌های شغلی دانشگاه را ترک می‌کنند

نرخ ترک تحصیل دانشجویان در آمریکا افزایش یافته است. کارشناسان معتقدند دانشجویان از ارزش مدرک تحصیلی خود اطمینان ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نرخ ترک تحصیل دانشجویان در آمریکا افزایش یافته است. آمارها نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد افرادی که سال ۲۰۱۷ وارد کالج شده‌اند، پیش از پایان تحصیلاتشان ترک تحصیل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

یادگیری تعاملی در دانشگاه‌های آمریکا چگونه پیاده‌سازی می‌شود؟

نرخ تکمیل تحصیلات دانشجویان آمریکایی در سه سال گذشته ثابت بوده، در حالی که در دوره پنج ساله پیش از آن افزایشی بوده است. کارشناسان معتقدند که کاهش نرخ تکمیل تحصیلات در آمریکا ممکن به دلیل عدم اطمینان دانشجویان از ارزش مدرک تحصیلی یا از عوارض پاندمی کرونا است.

بر اساس بررسی‌های آماری، نرخ تکمیل تحصیلات در همه دانشگاه‌های آمریکا به جز کالج‌های دولتی دو ساله، کاهش یافته است. کالج‌ها و دانشگاه‌های خصوصی در این بین، بیشترین افزایش ترک تحصیل را داشته‌اند.

برای مثال میزان اتمام تحصیلات زنان سیاه‌پوست از ۵۱.۳ درصد به ۴۹.۸ درصد کاهش یافته است. کارشناسان معتقدند این آمار نشان می‌دهد که پاندمی کرونا جامعه سیاه‌پوستان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. همچنین برخی مطالعات بیانگر این است که زنان سیاه‌پوست جوان در آمریکا مسئولیت‌های خانوادگی بیشتری در مراقبت از والدین بیمار یا خواهر و برادر کوچکترشان دارند.

کدام ایالت‌های آمریکا بیشترین نرخ ترک تحصیل را دارند؟

ایالت‌های کالیفرنیا، فلوریدا، نیویورک و تگزاس شاهد افزایش ترک تحصیل دانشجویان ورودی ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی بودند. به طوری که نرخ تکمیل تحصیلات دانشگاهی در کالیفرنیا با تقریباً ۱ درصد به ۶۵.۱٪ کاهش یافت. فلوریدا با ۰.۲٪ کاهش به ۵۹.۶٪ رسید. نیویورک از ۷۱.۴ درصد به ۶۹.۶ درصد و تگزاس از ۶۷.۵ درصد به ۶۷ درصد کاهش یافته است.

کارشناسان در توضیح این آمار، اعلام کردند که کالج‌ها و دانشگاه‌ها در دهه گذشته بر موفقیت دانشجویان تمرکز داشتند؛ اما در سال‌های اخیر یعنی در دوران پاندمی کرونا مشغول مسائل دیگری شدند. همچنین کارشناسان تصریح کردند که نگرانی دانشجویان در مورد ارزش مدارک تحصیلی‌شان به صورت فزاینده‌ای در حال رشد است؛ چرا که آشفتگی‌های زیادی در بازار کار وجود دارد که سطح عدم اطمینان دانشجویان را در مورد آنچه نتایج مثبت شغلی افزایش می‌دهد.

42 درصد آمریکایی‌ها معتقدند یک مدرک دانشگاهی چهار ساله ارزش هزینه‌های آن را دارد

همچنین بر اساس آخرین نظرسنجی وال استریت ژورنال، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها معتقد هستند که یک مدرک دانشگاهی چهار ساله ارزش هزینه‌های آن را دارد.

حدود ۵۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بدون مهارت‌های شغلی خاص و با بدهی‌های بالا دانشگاه را ترک می‌کنند، در مقابل ۴۲ درصد گفتند که مدرک چهار ساله ارزش هزینه‌های آن را دارد. این نظرسنجی نشان‌دهنده بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها به مدارک تحصیلی دانشگاهی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =