پیوند دانشگاه و صنعت باید کشور را از وابستگی نجات دهد

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیوند دانشگاه وصنعت، این اتفاق را امری پسندیده دانست و گفت: پیوند بین پژوهش، فناوری و آموزش، زمانی موفقیت آمیز است که منجر به عدم وابستگی علمی و پژوهشی کشور شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی سروری مجد که به مناسبت هفته پژوهش در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دانشگاه ها، سازمان ها، ادارات، ارگان ها، شرکت های بزرگ صنعتی و... استان هرمزگان در جمع نخبگان و پژوهشگران در دانشگاه آزاد بندرعباس سخن می گفت، حضور صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی را در کنار دانشگاه و سایر سازمان ها و ادارات این استان را یک غنیمت بزرگ خواند و تاکید کرد: حضور این بخش های بزرگ از صنعت در کنار دانشگاه ها باید به شناخت نیازمندی های طرفین برای برقرار و ایجاد تعامل موثر در راستای درک عمیق از نیازمندی های صنعت و دانشگاه منجر شود.

این شخصیت علمی و دانشگاهی، عرضه توانمندی های پژوهشی را یکی از اهداف نمایشگاهی برشمرد و افزود: توانمندی ها و قابلیت های دانشگاه ها، صنایع و ... باید در نمایشگاه به نمایش عموم گذارده شود تا نخبگان صنتعی و دانشگاهی به نیازهای خود به این توانمندی ها آگاه و آشنا شوند و گام های بعدی خود را در راستای این نیازمندی ها بردارند.

پیوند دانشگاه و صنعت باید کشور را از وابستگی نجات دهد

سروری مجد با اشاره به زمان شیوع ویروس کوید 19 در کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با شعار اینکه «دانشگاه، آموزش و کسب علم تعطیل پذیر نیست «اولین دانشگاهی بود که با شناخت کامل از این موضوع، آموزش را به سمت غیر حضوری بودن سوق داد و اولین دانشگاهی بود که بعد از اتمام خطر کرونا، آموزش در دانشگاه را حضوری نمود.

وی با بیان اینکه این دانشگاه بر محور حل مسئله حرکت می کند افزود: این دانشگاه پویش اشتغالزایی را در پیش گرفته و با شعار «هر دانشجو، یک مهارت» به دنبال ایجاد کارآفرینی، مهارت آموزی و اشتغالزایی با توجه به نیاز کشور است تا بتواند، نقش مهمی در حل مشکلات و معضلات جامعه به عنوان یک دانشگاه پویا، نوآور و کارآفرین باشد.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، این نمایشگاه را فرصتی برای ادامه حرکت رو به رشد دانشگاه ها و صنایع خواند و یادآوری کرد: این ارتباطات، تعاملات، نیازسنجی ها، ارائه توانمندی ها و ... می تواند فرصتی های خوبی را برای رشد و بالندگی فراهم سازد که باید از آنها به عنوان یک فرصت بهره لازم را برد و در جهت رشد و شکوفایی کشور گام برداشت.

پیوند دانشگاه و صنعت باید کشور را از وابستگی نجات دهد

رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به مدعوین، دانشگاهیان، پژوهشگران و غرفه‌داران گفت: برگزاری هفته پژوهش و فناوری به منظور ترویج فرهنگ پژوهش در کشور فرصت مناسبی است که دانشگاهیان و مسئولین صنایع و مدیران استان به روی ابعاد مختلف امورات پژوهشی توجه و تمرکز نموده و علاقه مندان می‌توانند از وضعیت کنونی محصولات و طرح‌های پژوهشی نیز مطلع شده و برای توسعه و بهبود محصولات و خدمات آتی اقدامات، برنامه‌ریزی و سازماندهی بهتر و پرثمرتری داشته باشند.

محمد حسین رنجبربه معرفی نمایشگاه برپاشده پرداخت وافزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با داشتن ۳۰ محصول فناورانه و پژوهشی با رویکرد ی متفاوت و تاکید بر هم افزایی علمی و پژوهشی میزبان صنایع ادارات دولتی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان هرمزگان با تعداد ۷۰غرفه می‌باشد، که این غرفه‌ها به بیش از ۴۰ شرکت فناورانه و دانش بنیان، مراکز پژوهشی و نوآوری اختصاص یافته، که محصولات خود را برای هم افزایی و مشارکت علمی و پژوهشی در دید عموم قرار داده‌اند.

پیوند دانشگاه و صنعت باید کشور را از وابستگی نجات دهد

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه رامورد تحلیل قرار دادوگفت : هدف از برگزاری این نمایشگاه بررسی نیازهای ارگان‌های دولتی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، صنایع و بخش خصوصی و همچنین ارائه ارزش گذاری طرح‌های افراد خلاق و نوآور برای رشد و توسعه پیش رو می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد افزود: برپایی نمایشگاه پژوهشی و شناسایی و عرضه یافته‌های پژوهشی و فناوری‌های توسعه یافته یکی از شیوه‌های ایجاد فرصت تعامل بین ذینفعان حوزه‌های پژوهشی است، که در کنار همایش ملی و فعالیت‌های تبلیغاتی رسانه‌ای می‌تواند فضای مطلوب آینده پژوهی را در استان ایجاد کند که ضمن ارتقاء شأن پژوهشگران و محققین بستر مناسب و ماندگاری را برای توسعه و فناوری در کشور فراهم سازد.

ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی در بدو ورود به دانشگاه و همچنین بازدید از نمایشگاه و گفتگو در خصوص محصولات شرکت های مختلف پایان بخش مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بود.

پیوند دانشگاه و صنعت باید کشور را از وابستگی نجات دهد

کد خبر: 1209149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =