باید سطح آگاهی خودمان را از رسانه و فضای مجازی تقویت کنیم

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: باید سطح آگاهی خودمان را از رسانه و فضای مجازی تقویت کنیم و سواد رسانه‌ای خودمان را از مبتدی به پیشرفته ارتقا دهیم.

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خوزستان گفت: امید آن داریم که دانشجویان عزیز رسالت و وظیفه خودشان را به خوبی ایفا کنند و آن آزمون گرایی دانشجویی را که باید در اختیار جامعه قرار بگیرد را به طور شایسته کما فی سابق اعمال و اجرا کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان افزود: ما به عنوان کارگزار و دست اندرکار حوزه دانشگاهی باید بررسی های دقیقی را جهت بالا بردن انگیزه و روحیه دانشجویان، در جهت پیشرفت و ارتقا سطح علمی فرهنگی و اجتماعی این قشر فرهیخته در دستور کار خود قرار دهیم و زمینه ساز تحول و دگرگونی دانشجویان به سمت قله های رفیع علمی باشیم.

وی در رابطه با لزوم افزایش سواد رسانه در جامعه و بخصوص برای قشر دانشجو عنوان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم جامعه ما قریب به ۷۰ درصد وقت خودش را با رسانه و فضای مجازی درگیر کرده و در واقعا جهت دهی فکری و اندیشه‌ای ما از طریق همین رسانه ها شکل می گیرد، لذا باید سطح آگاهی خودمان را از این علم جدید و فراگیر تقویت کنیم و سواد رسانه‌ای خودمان را از مبتدی به پیشرفته ارتقا دهیم تا بتوانیم در جامعه بعنوان یک دانشجوی فرهیخته و صاحب فکر و تحلیل در خدمت نظام اسلامی و انقلاب اسلامی باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: سواد رسانه‌ای یک درک و علم مبتنی بر مهارت هست، در واقعا سواد رسانه‌ای باعث می‌شود که ما بعنوان یک مخاطب در حالت انتخابات یا انفعال قرار بگیرم لذا این مهم توجه ویژه‌ای را از جانب دانشجویان تمدن ساز انقلابی می طلبد.

افروس در پایان خاطرنشان کرد: در سال انتخابات هستیم و نقش رسانه و دانشجو می تواند در تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی نقشی به سزا و تاریخ ساز باشد و در این چند ماهی که تا برگزاری دو انتخابات مهم و اساسی نظام اسلامی مانده باید نسبت به استفاده صحیح و کاربردی از ابزار رسانه دقت و اهتمام بیشتری کنیم و آن را در جهت پیشبرد اهداف عالی نظام اسلامی بکار ببریم.

خبرنگار: محمدعلی بنی سعید

انتهای خبر/

کد خبر: 1209900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =