گسترش عمق دفاعی کشور به آنسوی مرزها با سامانه «رسول»

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور، سامانه پدافندی رسول را لبه تکنولوژی روز دنیا قلمداد کرد که موجب افزایش عمق دفاع راهبردی ورای مرزها می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سرتیپ دوم ارسلان پرویز در جمع کارکنان این یگان در خصوص الحاق پهپادهای پدافندی به این نیرو در سراسر کشور، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به دست با کفایت فرزندان دانشمند خود توانسته است با تلاش شبانه روزی مجموعه نیروهای مسلح به این افتخار دست یابند و ایران اسلامی با دستیابی به این تکنولوژی جزء معدود کشورهای برخوردار از این توانمندی است.

بیشتر بخوانید:

سرلشکر موسوی: پهپادهای کرار مجهز به موشک بخشی از توان پدافند هوایی ارتش است

فرمانده منطقه پدافند هوایی ارتش در شرق کشور با بیان اینکه عمق دفاع راهبردی کشور را صدها کیلومتر ورای مرزها تعریف کرده ایم، گفت: سامانه پدافندی رسول در لبه فناوری و تکنولوژی پدافندی روز دنیا قرار دارد.

سرتیپ دوم پرویز گفت: در مساله دفاع از کشور پدافند هوایی در اولویت نخست اهمیت قرار دارد و بدین جهت این نیرو باید از پیشرفته ترین تجهیزات در سطح دنیا برخوردار باشد.

وی درباره مزیت‌های راهبردی سامانه پدافندی رسول گفت: با بهره‌گیری از این سامانه پدافندی امروز نیروی پدافند هوایی در حوزه رهگیری و درگیری به جای استفاده از جنگنده‌ها که با هزینه‌های گزافی همراه است، از سامانه‌های پهپادی با قابلیت مقابله با انواع هواگردها، استفاده می‌کند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی ارتش در شرق کشور افزود: سامانه پدافندی رسول عمق راهبردی و دفاعی کشور را افزایش می‌دهد و با بهره‌گیری از این سامانه، تاکتیک و تکنیک‌های عملیاتی در صدها کیلومتر ورای مرزهای هوایی کشور قابل تعریف است.

سرتیپ دوم پرویز خاطرنشان کرد: نیروی پدافند هوایی در تمامی حوزه‌های ماموریتی به خودکفایی رسیده است و در تولید انواع سامانه‌های راداری در بردهای فرکانسی متنوع، انواع سامانه‌های فرماندهی، کنترل و انواع سامانه‌های جنگالی و پهپادی به توانمندی‌های قابل توجهی دست یافته است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1210551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =