آموزش آشپزی / طرز تهیه آش لبو با کشک و رشته

آش لبو یکی از غذاهای ایرانی معروف در فصل زمستان است که طرز تهیه ساده ای دارد و بدون گوشت آماده می شود و بسیار پرخاصیت است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آش لبو یکی از غذاهای محبوب و سنتی زمستانی در ایران است که با طعم لذیذ و ظاهر جذاب خود میتواند گزینه مناسبی برای منوی شام شب یلدا باشد. لبو، که جزو مواد اصلی این آش محسوب می‌شود، دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی ارزشمندی از جمله آهن، منگنز، مس، پتاسیم و منیزیم است. این غذا به عنوان یک منبع غنی از مواد مغذی شناخته شده است و مصرف آن می‌تواند به بهبود سلامتی بدن کمک کند. علاوه بر این، خواص گوناگون لبو از جمله تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت قلب، و پشتیبانی از سلامت استخوان‌ها را نیز نمیتوان نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی / طرز تهیه جرمن رول افغانستانی

برای آنکه با ساده ترین دستور پخت آش چغندر یا همان آش لبو، وعده های غذایی این روزها و شبهای طولانی را تنوع ببخشید، همراه ما طرز تهیه آش لبو را دنبال کنید.

مواد لازم آش لبو یا آش چغندر

مواد لازم مقدار
لبو ۲ عدد متوسط
رشته آش ۱۰۰ گرم
نخود ۳ قاشق غذاخوری
لوبیا ۳ قاشق غذاخوری
عدس ۳ قاشق غذاخوری
کشک به میزان لازم
نعنا داغ به میزان لازم
گشنیز ۲ قاشق غذاخوری
جعفری ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد متوسط
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه آش چغندر یا آش لبو

برای پخت این آش ساده و خوشمزه، حبوبات را از شب قبل بخیسانید و در چندین نوبت آب آن ها را عوض کنید تا نفخ حبوبات گرفته شود.
سپس آن ها را در ظروف جداگانه بپزید زیرا میزان و زمان پخت حبوبات با یکدیگر متفاوت است. حتما عدس را نیم پز کنید تا درهنگام پخت آش له نشود.
سپس لبو ها را به طور کامل بشورید و آن ها را نیز نیم پز کنید، بعد پوست لبو ها را جدا کنید و آن ها را به صورت حبه قندی خرد کرده و کنار بگذارید.
پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و آن را در ماهیتابه جداگانه در حد طلایی روشن سرخ کنید این کار به شما در لعاب دهی و طعم دهی آش کمک شایانی می کند. دقت داشته باشید که پیاز ها را نباید بیش از اندازه سرخ کنید.

پیار داغ برای آش لبو

در یک قابلمه آب بجوشانید و بعد از جوش آمدن آب، لبو های نیم پز شده را به آن اضافه کنید. سپس نخود ها، لوبیای سفید و یا لوبیا چیتی پخته شده را اضافه کنید و در آخر عدس های نیم پز شده را به این مواد اضافه کنید و اجازه دهید این مواد در شعله زیاد حدود یک ساعت بپزند.
پیاز های سرخ شده را به همراه کمی نمک و فلفل به مواد قابلمه اضافه کنید. سبزی های معطر را هم خرده کرده و به آش اضافه کنید.
پس از آن نوبت اضافه کردن رشته های آش است که باید آنها به اندازه دلخواه خرد و به آش اضافه کنید.
کشک را هم با کمی آب به صورت مایع در بیاورید و به آش اضافه کنید.
در مرحله آخر نعنا و پیاز داغ را آماده کنید و از آن ها برای تزئین آش استفاده کنید.

نکات خرید لبو برای آش چغندر

برای این که آش لبو با کیفیتی داشته باشید مهم است که لبو های مناسبی را تهیه کنید بدین منظور ما برای شما راهنمایی های را در نظر گرفته ایم که در ادامه خواهید خواند.
لبو مناسب برای آش لبو باید رنگ نزدیک به رنگ بنفش داشته باشد همچنین دارای زدگی و سفیدی نباشد.
اندازه مناسب لبوها برای آش، سایز متوسط است.
نکات تکمیلی در مورد آش لبو
و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۲ ساعت میباشد .
آش لبو را می توانید در وعده نهار - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب میباشد .

کد خبر: 1211306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =