برگزاری جشنواره مطبوعات پس از دهه فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره مطبوعات پس از چندین سال وقفه پس از دهه فجر برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: ثبت‌نام بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر چند روزی است که آغاز شده که در همین راستا  ۶۲۱ فیلم از ۸۷ کشور برای حضور در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر ثبت نام کردند. همچنین در حوزه آثار تجسمی ۱۰۰۷۶ اثر تاکنون ثبت شده است. 

بیشتر بخوانید:

اسماعیلی: باید بازگرداندن مرجعیت به نهادهای فرهنگی را در دستور کار قرار دهیم

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات عنوان کرد: ما بعد از چندین سال وقفه، جشنواره مطبوعات کشور را  بعد از دهه فجر خواهیم داشت. 

اسماعیلی درباره تغییر و تحولات در فضای تئاتر شهر تهران گفت: ایجاد یک فضای اختصاصی در محل تئاتر شهر تهران یک مطالبه بیش از ۳۰ سال اصحاب تئاتر بود که برآورده شد و ما یک حائلی را در مجموعه تئاتر شهر برای بهره مندی بیشتر هنرمندان و ایجاد رضایت مندی آنها ایجاد کردیم و یک بازطراحی مهندسی صورت گرفته و یک مجموعه اجرای سر باز در حال آماده‌سازی است که اتفاق مبارکی برای حوزه هنر کشور است. 

 وزیر ارشاد همچنین درباره آمار فروش سینماها خاطرنشان کرد: ما در حوزه سینما یک سال بی نظیر را تجربه می‌کنیم. پیش‌بینی می‌شود که تعداد تماشاگران سینماها تا پایان سال به بیش ۳۰ میلیون نفر برسد. در مورد فروش پیش بینی این است که به بیش از هزار میلیارد فروش برسیم که به همین منظور جشنی را برای تقدیر از استقبال گسترده مردم از آثار سینمایی کشور برگزار خواهیم کرد.  همچنین در حوزه سینما هدفگذاری ما این است که تا نوروز تعداد سینماهای کشور به عدد ۹۰۰ برسد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1211762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =