کاهش استقبال دانشجویان از تیتر ۱۳ / به نظرات منتقدان بهایی داده نمی‌شود

عضو شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم گفت: مقایسه آمار شرکت‌کنندگان تیتر ۱۲ و تیتر ۱۳ حکایت از عدم استقبال دانشجویان از سیزدهم دوره این جشنواره دارد.

یونس فرزین‌فرد عضو شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی کشور اظهار کرد: در حال حاضر مسئولان معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فرآیند این جشنواره را آنگونه که مد نظرشان است، پیش می‌برند. یعنی به نظرات کارشناسان و منتقدان بهایی داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

راهکار مناسبی برای بهره‌برداری مطلوب از نشریات دانشجویی وجود ندارد

وی با بیان اینکه اغلب کارشناسان نشریات دانشجویی نسبت به جشنواره تیتر ۱۳ انتقادات دارند، گفت: یک گروه از کارشناسان و صاحب‌نظران نشریات تشکیل شده تا اگر پیشنهاد یا انتقادی دارند از متین منتظمی دبیر جشنواره جویا شوند و آن را در گروه مطرح کنند. البته با بررسی‌هایی که انجام شد، هیئت داوران به هیچکدام از این انتقادات یا پیشنهادات توجهی نکرده‌اند.

فرزین‌فرد ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری جشنواره نشریات دانشجویی تیتر به علت آشنا نبودن به این جشنواره تا کنون نتوانسته فرآیند برگزاری این جشنواره را به صورت مطلوب اجرا کند.

کاهش استقبال دانشجویان از تیتر ۱۳

این فعال دانشجویی با انتقاد از کاهش چشمگیر آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره تیتر ۱۳ عنوان کرد: عدم استقبال دانشجویان برای شرکت در این جشنواره نشان دهنده عملکرد نامطلوب معاونت فرهنگی وزارت علوم است.

وی تصریح کرد: ۲۸ هزار و ۲۷۱ اثر به جشنواره تیتر ۱۲ ارسال شده بود؛ اما بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی معاونت فرهنگی وزارت علوم، تعداد آثار ارسالی به تیتر ۱۳ به شدت کاهش داشته است.

فرزین‌فرددرباره مرتضی درخشان‌فر مسئول کمیته داوران جشنواره نشریات دانشجویی جشنواره تیتر ۱۳ عنوان کرد: وی از فعالان قدیمی این حوزه است و می‌تواند در داوری‌ها تاثیر مثبت بگذارد. امسال داوری‌ها در دو مرحله اجرا می‌شود، یعنی مرحله اول تا آخر دی ماه است که غربال اولیه آثار صورت می‌گیرد. سپس داوری نهایی در بهمن ماه انجام می‌شود. در نهایت نیز همزمان با دهه فجر مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

عضو شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم با طرح سوالی مبنی بر اینکه چگونه هیئت داوران در کمتر از ۲۰ روز می‌خواهد بیش از چند هزار اثر را داوری کنند، گفت: به عقیده بنده، هر چه تعداد داوران زیاد باشد؛ این امکان وجود ندارد که با دقت و جزئیات این میزان نشریات را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه فرآیند جشنواره تیتر ۱۳ با تعجیل مسئولان معاونت فرهنگی در حال انجام شدن است، خاطرنشان کرد: اگر داوری نشریات شرکت کننده در جشنواره تیتر ۱۳ اصولی و با دقت نباشد، به رسمیت این جشنواره لطمه وارد می‌کند.

فرزین‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: من نمی‌گویم داوری جشنواره تیتر ۱۳ ناعادلانه است؛ اما امکان دارد به علت حجم آثار و زمان محدود؛ نظرات غیر کارشناسانه در این روند تاثیر گذار باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =