در اوایل پیروزی انقلاب رییس جمهور آمریکا با ارسال نامه‌ی ۸ بندی، درصدد مصادره انقلاب اسلامی بود

زمانی که جمهوری اسلامی در کشور استقرار پیدا کرد، بلافاصله از طرف کارتر، رییس جمهور وقت آمریکا و ورژنسکی مشاور امنیت ملی‌اش، نامه‌ای در قالب هشت بند خدمت امام(ره) ارسال کردند و هدف آن بازداشتن نظام جمهوری اسلامی از اهداف عالیه‌اش بود که امام(ره) با هوشمندی به این نامه پاسخی نداد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، کامران کریمی، معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در جمع بسیجیان منطقه ربات زعفرانیه و مراسم یادواره شهدای این منطقه با عنوان کردن حدیث ثقلین گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند من دو چیز گرانبها در بین شما به‌جا میگذارم؛ ﴿إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی ما إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بهما لَنْ تَضلُّوا أبَداً و إنّهما لَنْ یَفْتَرِقا حَتی یَرِدا عَلَیَّ الحَوْضَ﴾ کتاب خدا و اهل بیتم را، باشد که در همه هنگام به این دو مورد تمسک بجویید قطع به یقین گمراه نخواهید شد.

همچنین وی در ادامه گفت : بعد از پیامبر جریانات دعوت به دین حق دچار سرکوب شد، در ادامه همه اهل بیت به جز منجی عالم بشریت به شهادت رسیدند. در بین شهادت اهل بیت، شهادت سید و الشهدا نقطه عطفی شد برای شکل گیری نهضت های هم خلبانه در طول ۱۴قرن گذشته. نهضت ها یکی پس از دیگری شکل می‌گرفت، تا زمانی که نهضت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت. این بار یک روحانی مبارز به اسم حضرت امام‌(ره) بر آن شد که در برابر یک حکومت کاملا منفور و دست نشانده‌ی شاهنشاهی قد علم کند و ایران را بر سه پایه استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بنا نهد.

کامران کریمی در ادامه با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: زمانی که جمهوری اسلامی در کشور استقرار پیدا کرد، بلافاصله از طرف رییس جمهور وقت آمریکا یعنی کارتر همراه با مشاوره ورژنسکی مشاور امنیت ملی‌اش یک نامه در قالب هشت بند خدمت امام (ره) ارسال شد در این نامه قید کرده بودند که در ادامه کار برای تامین امنیت و معاملات حتما باید نسبت به اجرای دقیق این ۸بند خود را متعهد بدانید.

همچنین در ادامه نامه‌ی کارتر گفت: از همان زمان ریاست کارتر بوش پدر و پسر و اوباما و ترامپ و امروزه که بایدن ریاست جمهوری آمریکا را برعهده دارد، همه ریاستشان نسبت به ایران بر اساس این ۸ بند پیش می‌رود. حتی برخی از دولت‌هایی که در ایران روی کار آمدند مثال دولت گذشته تلاش کردند تا برخی از بند های این نامه را اجرایی کنند.

او در ادامه با ذکر بندهای نامه گفت: اول، شخصی که به عنوان ولی فقیه و رهبر خودتان مشخص می‌کنید یک بازه چند ساله برایش تعریف کنید تا بعد از اتمام این دوره کنار برود و شخص دیگری روی کار بیاید.

دوم، شخص ولی فقیه و رهبر شما مستقیما باید توسط مردم انتخاب شود

سوم، قانون اساسی کشور شما باید هر چند سال یکبار دچار تغییراتی شود، دیدید که در دولت گذشته چند باری عنوان شد باید قانون اساسی دچار تغییراتی شود.

چهارم، شورای نگهبان سریعا باید حذف گردد.

پنجم، ادغام نیرو های شبهه نظامی و نظامی بود که در ابتدای انقلاب موضوع ادغام کمیته و شهربانی انجام شد و در دولت آقای هاشمی خیلی تلاش شد تا بحث ادغام سپاه را در ارتش داشته باشند.

شش، انتخابات در کشور شما باید به صورت آزاد برگزار شود و دچار فیلترهای انتخاباتی مانند شورای نگهبان نباشید.

هفت، بحث تقسیم اقتصاد در ایران را مطرح کرده بودند که شما می‌توانید فعالیت داشته باشید اما به اندازه مصرف خودتان، که اگر بیشتر تولید کنید صلح جهانی زیر سوال می‌رود.

هشت، حتما باید اسرائیل را به رسمیت بشناسید.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به پاسخ کوبنده حضرت امام (ره) گفت: حضرت امام با کمال بی اعتنایی نامه را کنار گذاشتند و دستور به فتح لانه جاسوسی دادند و همه عوامل و عناصری که در دستان آمریکا بودند را از کشور به بیرون انداختند. دولت آمریکا متوجه شد که این روحانی مبارز همانند دولت های قبلی دست نشانده نخواهد شد به همین دلیل به فکر یک سری فتنه ها افتادند.

کریمی در ادامه فتنه های پیش آمده عنوان کرد: فتنه اول طراحی شده را آمدند و یک شخص لعنت الله را تا بن دندان مسلحه کردند و روانه مرز های ایران کردند که نتیجه فتنه ۸ساله، شهادت مردان خدا شد و دشمنان نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران را به دست بیاورند.

فتنه دوم در ۱۷ تیر ۷۸ در دانشگاه تهران راه اندازی شد و فرصت کالبد شکافی این فتنه در این محفل نیست اما همین قدر بگویم که این فتنه با زیرکی و درایت مقام معظم رهبری در نطفه خاموش شد.

فتنه سوم در سال ۸۸ بعد از انتخابات ریاست جمهوری بود که یک سری افراد جمعی از جوانان ما را فریب دادند و به خیابان‌ها آمدند که این فتنه ۸ماه تمام به طول انجامید. نتیجه اینگونه شد که مردم عزیزمان راه خودشان را از فتنه‌گران جدا کردند و اما وقتی تقویم کشورمان را ورق می زنیم از سال ۸۹تا ۹۱ می‌رسیم متوجه می‌شویم که کشورمان جو آرامی را سپری می‌کند. البته که از بحث ترور دانشمندان هسته‌ای نباید بگذریم و ما آرامش و امنیتی که داریم، مدیون قطره قطره خون پاک شهدا هستیم.

خبرنگار: ندا گودینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1215465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =