ممنوعیت ثبت نام دانشجویان دارای محکومیت انضباطی در رشته‌های بدون آزمون ارشد

ثبت نام دانشجویان دارای محکومیت انضباطی از شرکت در رشته‌های بدون آزمون کارشناسی دانشگاه شهید بهشتی منع شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه شهید بهشتی بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، ضوابط و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دستورالعمل اجرایی مصوب شورای استعدادهای درخشان دانشگاه شهید بهشتی، تعدادی از دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته واجد شرایط را برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ به صورت بدون آزمون در دوره روزانه و دوره های شهریه پرداز (نوبت دوم، پردیس، پردیس الکترونیکی) می پذیرد.

بیشتر بخوانید:

اعلام شرایط جدید پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در علوم پزشکی

متقاضیان فوق تا ۳۰ دی ماه جاری می توانند به سامانه جامع آموزشی دانشگاه شهید بهشتی به نشانی (ir.ac.sbu.golestan://https )مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک خود اقدام نمایند.

طبق تاکید دانشگاه شهید بهشتی، ارائه درخواست و دارا بودن شرایط الزم به هیچ عنوان به معنی پذیرش نیست و در صورت وجود هر گونه مغایرت در شرایط متقاضیان با ضوابط موجود در فراخوان، درخواست ایشان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

همچنین پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست و هیچ گونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی‌کند. پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

*شرایط الزم برای ارائه درخواست

دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۹۹ که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود به لحاظ میانگین کل جزو بیست درصد برتر دانشجویان همرشته و هم ورودی بوده و دارای حداقل میانگین ۱۶ در رشته های فنی مهندسی و علوم پایه (با اعمال ضریب هم ترازی) و ۱۷ در رشته های علوم انسانی و هنر باشند.

متقاضیان ورودی بهمن ۹۸ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیم سال می توانند درخواست خود را ارائه نمایند. چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته ای در دوره کارشناسی ارشد با بیست درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفا تقاضای دانشجویان ۱۰ درصد برتر بعدی دانشگاه شهید بهشتی با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت دارا بودن سایر شرایط بررسی می شود.

متقاضیان فوق باید حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ و طی هشت نیم سال دانش آموخته شوند.

درخواست پذیرش متقاضیانی که در طول ۶ نیم سال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیم سال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزء بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبت نام کنند.

برای دانشجویان تحصیل همزمان به استناد "آیین نامه تحصیل همزمان در دو رشته ویژه دانشجویان ممتاز"، مدت تحصیل ده نیم سال است و در رشته ای که سایر شرایط این آیین نامه را داشته باشند، می توانند از تسهیلات مربوط بهره مند شوند.

برای دانشجویانی که در طرح کارورزی/ کارآموزی بلندمدت در دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کردهاند، به تناسب دوره کارورزی ۳ تا ۱۲ ماه مدت مجاز حداکثر ده نیم سال تحصیلی است.

برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره های فرعی(گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کردهاند، مدت مجاز حداکثر نه نیمسال تحصیلی است و رتبه بندی ایشان بدون احتساب واحدهای درسی دوره های فرعی انجام می شود.

*تسهیلات دانشجویان باردار

خانم هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیم سال تحصیلی است.

*شرایط دانشجویان مهمان

دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانشآموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیم سال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می شود که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده اند.

*دانشجویان دارای محکومیت انضباطی

دانشجویانی که دارای هرگونه محکومیت انضباطی (از شورای انضباطی دانشگاه یا وزارت عتف) با هر درجه و عنوان باشند، امکان ورود به مقطع بالاتر از طریق سهمیه استعداد درخشان را ندارند. (این موارد باید به تایید حراست دانشگاه مربوطه رسیده باشد) و دانشگاه مختار است در صورت اطلاع از آن در هر مرحله از ثبت نام، پذیرش، تحصیل و حتی فراغت از تحصیل با دانشجو مطابق ضوابط و مقررات برخورد نماید.

*حداکثر سن متقاضیان ۱۸ سال تعیین شده است

برگزیدگان رتبه های یک تا ۱۵ مرحله نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص کارگروه های تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت، بررسی می شود.

تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، مجاز نیست.

دانشجویان دوره های مجازی، نیمه حضوری، غیرحضوری، دانشگاههای پیام نور، فرهنگیان، آزاد اسلامی (واحد شهرستانها) غیردولتی-غیرانتفاعی، جامع علمی کاربردی، فنی و حرفه ای، پردیس های بین الملل (خودگردان)، دانشجویان ایرانی انتقالی از دانشگاههای خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاههای خارج از کشور اخذ نمودهاند مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

*وضعیت دانشجویان اتباع

اتباع غیر ایرانی (مقیم ایران) ورودی کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می توانند متقاضی این فراخوان باشند.

تعیین اولویت ها انتخاب رشته/گرایش متقاضیان می توانند حداکثر سه رشته-گرایش مرتبط با رشته دوره کارشناسی خود را در نوبت روزانه و حداکثر سه رشته-گرایش مرتبط با رشته دوره کارشناسی خود در دورههای شهریه پرداز نوبت دوم، پردیس، پردیس الکترونیکی را به ترتیب اولویت انتخاب نمایند.

همچنین دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه جداگانه و دریافت نام کاربری و گذرواژه جداگانه متقاضی رشته های دانشکده / پژوهشکده مرتبط نیز باشند.

با توجه به اینکه احتمال تغییر رشته های مشمول پذیرش بدون آزمون برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ وجود دارد، لذا حذف رشته/گرایش مورد تقاضای داوطلب هیچ گونه حقی برای دانشجو ایجاد نمی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =