شکل‌گیری اولین شرکت تولید کننده مواد بارورسازی ابرها در دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از شکل گیری اولین شرکت تولید کننده مواد بارورسازی ابرها در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، قباد بهزادی پور مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با اشاره به شکل گیری اولین شرکت تولید کننده مواد بارورسازی ابرها در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هم اکنون این شرکت در حال تولید و مشغول به فعالیت است.

بیشتر بخوانید:

طراحی و ساخت «باتری نیکل متال هیدرید» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک زیست بوم در کشور است که با اِلمان های داخل کشور بسیار متفاوت است، افزود: سراهای نوآوری و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در هر منطقه ای براساس اقلیم، صنعت و ظرفیت اعضای هیات علمی واحد دانشگاهی آن منطقه به صورت مسئله محور شکل می‌گیرد که بر اساس یک محور تخصصی بتواند مشکلی را در سطح منطقه و کشور حل کند.

دکتر بهزادی پور خاطرنشان کرد: 62 سرای نوآوری و 162 مرکز رشد در سطح دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که مأموریت های تخصصی را پیگیری می کنند؛ با تشکیل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد هسته ها و واحدهای فناور این دانشگاه از 504 به بیش از 2 هزار هسته و واحد فناور در مراکز رشد و سراهای نوآوری افزایش پیدا کرده است.

وی حل مشکلات مردم و منطقه را یکی از اصلی ترین اهداف تشکیل سراهای نوآوری عنوان کرد و گفت: برای مثال در استان کرمان و شهرستان سیرجان نیاز مبرم به حوزه قطعه سازی است به همین سبب سرای نوآوری این واحد دانشگاهی در دل گل گهر ایجاد شده و مسئله قطعه سازی را دنبال می کند.

مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر 300 نوع قطعه در سرای نوآوری گل گهر تولید می شود، افزود: شرکت نگین بذر دانش واحد اصفهان در سال گذشته موفق به تولید 155 میلیون بذر شد و شرکت تولید گل های زینتی واحد گرگان از دیگر شرکت های فعال سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی آغاز به کار سرای نوآوری امنیت غذایی، صنایع کشاورزی و دامی و سرای نوآوری اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه را موثر ارزیابی و ابراز امیدواری کرد این سراها ضمن برطرف کردن بخشی از نیازهای استان، در زمینه اشتغال زایی برای دانشجویان و همچنین اعضای هیأت علمی برای اجرای پروژه های کلان گام بردارند.

دکتر بهزادی پور با تأکید بر اینکه سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به صورت استانی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: سرای نوآوری امنیت غذایی، صنایع کشاورزی و دامی واحد ارومیه برنامه های مناسبی برای شهرستان‌های ماکو، خوی و میاندوآب خواهند داشت تا از پتانسیل های دامی و کشاورزی این شهرستان ها نیز استفاده شود.

وی تصریح کرد: با حضور دکتر ولیلو در رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی که در زمینه تحول در حوزه فناوری برنامه های اساسی دارد، اتفاقات مثبتی در حوزه سراهای نوآوری استان رخ خواهد داد.

مدیرکل سراهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی هدف از سفر به آذربایجان غربی را تبیین فناوری و اجرای برنامه شتاب دهی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 18 رویداد فناورانه در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد که همین امر باعث آشنایی بیش تر اعضای هیات علمی و دانشجویان با حوزه فناوری شد.

وی در پایان اظهار کرد: حضور دانشجویان و اعضای هیات علمی در عرصه فناوری باعث ایجاد شرکت های جدید، محصولات جدید و خدمات جدید شده و این امر باعث توسعه مراکز رشد می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =