واکنش انصارالله یمن به قرار گرفتن دوباره در فهرست تروریسم آمریکا

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی به تصمیم آمریکا برای قرار دادن مجدد نام این جنبش در فهرست به اصطلاح «تروریسم» خود واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه الجزیره در این باره اظهار داشت: آمریکا از موضوع قرار دادن نام ما در فهرست تروریسم به دنبال اهداف سیاسی است.

بیشتر بخوانید:

انصارالله: یمن گورستان آمریکایی‌ها خواهد شد

وی تاکید کرد: کاری که ما در دریای سرخ انجام دادیم، نوعی فشار برای توقف جنگ غزه بود و این اقدام آمریکا، ما را از موضع قاطع‌مان در حمایت از فلسطینی‌ها منصرف نخواهد کرد.

محمد عبدالسلام همچنین تاکید کرد: تصمیم واشنگتن علیه ما اثربخشی ندارد و ما از موضع خود در حمایت از ملت فلسطین کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: تصمیم اخیر آمریکا فقط ما را متعهدتر به موضع خود در حمایت از فلسطینی‌ها می‌کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت خارجه آمریکا عصر امروز اعلام کرد واشنگتن جنبش انصارالله را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار می‌دهد.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، این تصمیم ۳۰ روز پس از اعلام آن یعنی از ۱۶ فوریه اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، آمریکا و انگلیس بامداد جمعه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند و تنها کشور عربی که حاضر به عضویت در آن شد، بحرین بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =