انصارالله: کشتی‌های آمریکا در تیررس ارتش یمن قرار دارد

یک عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت که کشتی‌ها و منافع آمریکا در پاسخ به حملات موشکی به یمن، در تیررس ارتش یمن قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله امروز (۲۸ دی) در مصاحبه‌ای گفت که تمامی کشتی‌های آمریکایی چه جنگی و چه تجاری و همچنین منافع آمریکا در پاسخ به حملات واشنگتن و لندن در دایره هدف نیروهای یمنی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش انصارالله یمن به قرار گرفتن دوباره در فهرست تروریسم آمریکا

بامداد امروز تلویزیون یمن اعلام کرد که چند شهر و مناطق مختلف این کشور مورد حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس قرار گرفتند.

«حزام الاسد» به شبکه راشا تودی گفت که حق پاسخگویی طبق قوانین بین المللی و بشری بر گردن تمامی ملت‌ها برای دفاع از حاکمیت کشور خود است. او افزود: « ایالات متحده مرتکب جرم بزرگی در نقض حاکمیت یمن و بمباران برخی مناطق در مشارکت با انگلیس شده و بی شک باید ادب شود و پاسخ این حملات داده خواهد شد».

او در ادامه گفت: «ارتش ما به حمایت از مردم غزه، خواه از طریق هدف قرار دادن مستقیم عمق اسرائیل و حمله به شهر ام الرشراش (ایلات) یا هر جایی که سلاح‌های ما برای فشار بر اسرائیل به آن برسد، ادامه خواهد داشت».

این عضو ارشد جنبش انصارالله در خصوص تصمیم آمریکا مبنی بر طبقه بندی «انصارالله» در فهرست موسوم به «تروریستی» نیز گفت: «اقدام آمریکا باج گیری سیاسی برای منصرف کردن ما از مواضع و حمایت از مردم فلسطین در غزه است».

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز شب گذشته (۲۷ دی) به اقدام آمریکا در بازگرداندن نام این گروه یمنی به لیست موسوم به تروریستی واکنش نشان داد و گفت که یمن سال‌هاست تحت محاصره آمریکا قرار دارد.

در این بیانیه آمده است: «این مسأله مضحکی است که از سوی یک حکومت تروریستی جهانی، تروریست خوانده شوید. این اقدام تلاش آمریکا برای گمراهی جهانی و بدنامی انصارالله و مردم یمن است».

انصارالله تأکید کرد: «اقدام آمریکا در خصوص انصارالله در این مرحله به دلیل پشتیبانی از مردم فلسطین، همچون مدال افتخار و شرافت است».

آمریکا حدود سه سال پیش انصارالله را از فهرست تروریستی خود خارج کرده بود. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از به قدرت رسیدن در ژانویه ۲۰۲۱ این تصمیم را به عقب برگرداند. «ندپرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آن زمان تصریح کرده بود که هدف دولت بایدن از این اقدام کاستن از تبعات انسانی تحریم «تروریستی» انصارالله است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نام انصارالله را در فهرست سیاه قرار داده بود. بسیاری از سازمان‌های امدادرسانی فعال در یمن از دولت آمریکا خواسته بودند این اقدام را به عقب برگرداند. سازمان Mercy Corps، شورای پناهندگان نروژ، آکسفام، سازمان «کودکان را نجات دهید» و کمیته نجات بین‌المللی از جمله این سازمان‌ها هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =