چین از رفع اختلافات ایران و پاکستان حمایت کرد

وزارت خارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد که متعهد به حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی است و از رفع اختلافات ایران و پاکستان از طریق گفت‌وگو حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه از ارتباط نزدیک با تهران و اسلام آباد و تلاش برای حفظ ثبات در منطقه خبر داد.

بیشتر بخوانید:

چین برای ایفای نقش سازنده در روابط ایران و پاکستان اعلام آمادگی کرد

به گزارش وبگاه «وزارت خارجه چین»، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری اظهار داشت که پکن به ایفای نقش مثبت بین تهران و اسلام آباد ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری «آسوشیتدپرس پاکستان» در خصوص ‌آخرین تحولات بین ایران و پاکستان پس از حملات هفته گذشته به خاک یکدیگر گفت: «چین ارتباط نزدیک با ایران و پاکستان دارد. می‌خواهم تاکید کنم که ایران و پاکستان دو همسایه دوست و هر دو دوستان خوب چین هستند».

وی ادامه داد: «چین متعهد به حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی است و از ایران و پاکستان در ادامه رفع اختلافات از طریق گفت‌وگو و رایزنی حمایت می‌کند. مایلیم به ایفای نقش مثبت و سازنده در بهبود روابط ایران و پاکستان بر اساس نیازهای دو کشور ادامه دهیم.»

وزرای خارجه ایران و پاکستان توافق کردند که سفرای دو کشور تا جمعه ۲۶ ژانویه (ششم بهمن ۱۴۰۲) به محل کار خود بازگردند.

همچنین قرار است «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران دوشنبه نهم بهمن به اسلام‌آباد سفر کند. امیرعبداللهیان و همتای پاکستانی در پی تحولات اخیر در مناسبات و حمله ایران به مقر گروهک تروریستی جیش الظلم و واکنش پاکستان در حمله به نقطه‌ای در مرز ایران، دو بار با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند. در پی این تحولات سفیر ایران که در ایران حضور داشت به پاکستان بازنگشت و سفیر پاکستان هم به اسلام‌آباد فراخوانده شد.

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به دعوت به عمل آمده از امیرعبداللهیان برای سفر به اسلام‌آباد، روابط دو کشور را مستحکم خواند.

وزارت امور خارجه ایران و پاکستان در پی رخدادهای اخیر در مناسبات امروز (دوشنبه) دوم بهمن ماه بیانیه مشترکی صادر کردند. در این بیانیه آمده است که در پی گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای پاکستانی این توافق حاصل شده که سفرا تا ششم بهمن به محل کار خود باز گردند و به دعوت جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان، حسین امیرعبداللهیان دوشنبه نهم بهمن ماه (۲۹ ژانویه) به پاکستان سفر می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =