توضیحات وزارت بهداشت درباره خالی‌ماندن صندلی‌های آزمون دستیاری

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به برخی از انتقادهای مطرح شده درباره خالی ماندن صندلی‌های آزمون دستیاری توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پدرام پاک‌آیین درباره خالی‌ماندن صندلی‌های خالی آزمون دستیاری گفت: پیش از دولت سیزدهم، ۸۰۰ صندلی از ۳۶۰۰ ظرفیت خالی می‌ماند و امروز ۸۰۰ صندلی از ۴۶۰۰ ظرفیت خالی مانده است که هیچ یک شامل رشته های لوکس نیست. خالی ماندن صندلی‌ها در آزمون دستیاری، حاصل بی تدبیری‌ها در گذشته است که امروز با اتخاذ راهکارهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت در صدد رفع آن هستیم.

بیشتر بخوانید:

آغاز فرصت ثبت‌نام مجدد آزمون دستیاری از ۳ بهمن

وی افزود: یکی از این راهکارها جذب مستقیم دستیار از دوره کارورزی صرفا برای مناطق متقاضی و سه رشته‌ای است که در آنها کمبود وجود دارد.

پاک‌آیین گفت: جذب دستیار به روش بومی‌گزینی، راه حل دیگری است که باعث ماندگاری دستیاران و پزشکان متخصص در محل اقامت خود و توزیع متوازن خدمات درمان می‌شود.

وی گفت: سال گذشته برای اولین بار در تاریخ وزارت بهداشت ۴ هزار نفر در چهل و نهمین آزمون دستیاری پذیرفته شدند که در مقایسه با سال ما قبل و ظرفیت مشابه، حدود ۵۰۰ دستیار تخصصی، بیشتر جذب و پذیرفته شدند و از سوی دیگر، صندلی‌های خالی آزمون خصوصاً در رشته‌های مورد نیاز، به طور چشمگیری پُر شد.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: به عنوان نمونه در رشته بیهوشی، حدود ۵۰ درصد از صندلی‌های خالی، پُر شد و به رغم این استقبال چشمگیر، تعداد قابل توجهی از دستیاران در مرحله تکمیل ظرفیت و پذیرش بومی پذیرفته شدند.

وی تصریح کرد: پزشکان فیلیپینی، بنگلادشی، پاکستانی دیگر جایی در نظام سلامت ایران ندارند اما همچنان از این کشورها و بیش از ۵۰ کشور دیگر دانشجوی پزشکی می پذیریم تا به کشورشان برگردند و به مردم خودشان خدمت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته، یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد کشور شدند که بیش از یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور داشته است. بنابراین حوزه علوم پزشکی ایران بر لبه دانش قرار دارد و بر عکس قبل از انقلاب، امروز نیاز به اعزام هیچ بیماری به خارج برای درمان نیست. ابتدای انقلاب هم پزشک از خارج می آوردیم و هم بیماران را به خارج برای درمان اعزام می کردیم، اما به برکت پیشرفت هایی که حاصل شده، خدمات تخصصی درمان در ایران درون زا و برون نگر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =