گمرک: تجارت خارجی کشور به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار رسید

طبق اعلام گمرک، میزان تجارت خارجی کشور در ۲۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم به ۴۱۰ میلیون تن کالا به ارزش ۲۷۶ میلیارد دلار رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، از میزان تجارت خارجی در دولت سیزدهم ۳۱۴ میلیون و ۴۲ هزار تن به ارزش ۱۲۵ میلیارد و ۸۰۴ میلیون دلار به صادرات اختصاص داشت. همچنین میزان واردات در ۲۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم به میزان ۹۵ میلیون و ۸۵۸ هزار تن و به ارزش ۱۴۹ میلیارد و ۵۵۸ میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۴۵ درصدی درآمدهای گمرک تا پایان دی ماه

بر اساس این گزارش، در هفت ماهه اول شروع به کار دولت سیزدهم (۱۴۰۰/۶/۱ لغایت پایان اسفند ۱۴۰۰) ۷۶ میلیون و ۷۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیارد و ۱۹۲ میلیون دلار صادر و ۲۵ میلیون و ۸۱۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ میلیارد و ۸۹۰ میلیون دلار وارد کشور شد.

همچنین حجم کل تجارت خارجی کشور در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶۱.۵ میلیون تن و به ارزش ۱۱۴.۵ میلیارد دلار بوده است که از این رقم ۱۲۴ میلیون و ۲۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۵۴ میلیارد و ۱۳۹ میلیون دلار به صادرات و ۳۷ میلیون و ۳۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۶۰ میلیارد و ۳۰۹ میلیون دلار به واردات اختصاص یافت.

گفتنی است؛ در ۱۰ ماهه سال جاری نیز ۱۱۳ میلیون و ۵۱ هزار تن کالا به ارزش ۴۰ میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار صادر و ۳۲ میلیون و ۶۸۳ هزار تن کالا به ارزش ۵۴ میلیارد و ۳۵۹ میلیون دلار وارد کشور شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =