صدای حامیان جنگ در آمریکا را نباید جدی گرفت / واکنش بایدن به کشته شدن سربازان هوشمندانه بود

جوست هیلترمن با انتقاد از رویکردی که به دنبال نظامی‌گری در سیاست خارجی آمریکا است، تصریح کرد: این صداها را نمی‌توان جدی گرفت و هیچ رئیس جمهور عاقلی در ایالات متحده به دلیل کشته شدن سه سرباز آمریکایی وارد یک جنگ بزرگ نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، در پی حمله به پایگاه آمریکا در اردن و کشته شدن چند نظامی این کشور برخی سیاستمداران آمریکایی از احتمال حمله به ایران صحبت می‌کردند؛ هر چند که اکثر کارشناسان تاکید می‌کردند که در حال حاضر آمریکا به هیچ وجه تمایلی به افزایش تنش درخاورمیانه و درگیری مستقیم با ایران ندارد. به اعتقاد این طیف از کارشناسان، در صورتی که آمریکا مواضعی را در ایران هدف قرار می‌داد با واکنش متقابل مواجه می‌شد و این مسئله می‌توانست زنجیره‌ای از خشونت در خاورمیانه ایجاد کند که انتهای آن برای هیچ یک از طرفین مشخص نبود. به منظور ببرسی بیشتر این موضوع، گفتگویی با دکتر «جوست هیلترمن» -مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای گروه بین‌المللی- انجام شد.

بیشتر بخوانید:

از نتانیاهو اصرار از بایدن انکار؛ تلاش برای درگیر کردن آمریکا در یک جنگ مستقیم با ایران

وی در خصوص لفاظی‌هایی که از سوی برخی چهره‌ها آمریکایی در مورد احتمال حمله مستقیم به ایران مطرح می‌شد، گفت: چنین اظهاراتی بیشتر از سوی سیاستمداران و فعالان جناح راست بیان می‌شد. هیلترمن با انتقاد از رویکردی که به دنبال نظامی‌گری در سیاست خارجی آمریکا است، تصریح کرد: این صداها را نمی‌توان جدی گرفت و هیچ رئیس جمهور عاقلی در ایالات متحده به دلیل کشته شدن سه سرباز آمریکایی وارد یک جنگ بزرگ نخواهد شد. از نظر وی، هر کسی که شناخت کافی از ساختار آمریکا و بحث‌های جاری در آن داشته باشد، چنین صداهایی را جدی نمی‌گیرد.

رییس بخش خاورمیانه گروه بین‌المللی بحران در پاسخ به سوالی در مورد اینکه هرگونه اقدام علیه ایران می‌توانست تنش را تا حد غیرقابل تصوری در منطقه افزایش داده و مدیریت آن را بسیار سخت کند اظهار کرد: قطعا این فرضیه درست است و در واقع به همین دلیل ایالات متحده می‌داند که به دلیل کشته شدن سه سرباز آمریکایی نباید به ایران حمله کند. وی همچنین در خصوص انتقاداتی که از سوی جمهوری‌خواهان به بایدن وارد می‌شود، گفت: ایالات متحده پاسخ مناسبی برای حمله‌ای که منجر به کشته شدن سه سربازش شد، انجام داده است. از نظر هیلترمن، این حمله کاملا هوشمندانه و به نوعی طراحی شده بود که برای ساکت کردن منتقدان دولت بایدن کافی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =