مرتضوی: نرخ بیکاری در برخی استان‌ها تا ۶ درصد کاهش یافته است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم نرخ بیکاری در برخی استان‌ها تا شش درصد نیز کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید صولت مرتضوی صبح امروز ۲۳ بهمن ماه در مراسم بهره‌برداری از فاز اول گاوداری ۶۰۰۰ رأسی شهرستان دلفان، با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم موجب حفظ اقتدار جمهوری اسلامی ایران می‌شود و هم مولفه‌های امنیت ملی را توسعه می‌دهد، بیان کرد: در دهه فجر امسال در حوزه‌های مختلف طرح‌های متعدد عمرانی، اقتصادی، فضایی و دفاعی به بهره‌برداری رسید که البته هم زمان یارای معرفی اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارد وهم قاب محدود رسانه‌ای که وجود دارد اساساً قادر به تبیین آنچه شده است، نیست.

بیشتر بخوانید

وزیرکار: تنها راه برون رفت از مشکلات ایجاد اشتغال است

وی گفت: در این وزارتخانه تعداد فراوانی طرح به بهره‌برداری رسیده است؛ امروز نیز بخش دیگری از طرح‌های توسعه‌ای کشور در حوزه شیر و گوشت به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برخی از سرمایه‌گذاری‌ها به منظور بازدهی ریالی طراحی و اجرا نمی‌شوند، عنوان کرد: هم‌اکنون در کشور به دو موضوع شدیداً نیازمند هستیم اولاً در حوزه اشتغال مخصوصاً در استان‌هایی نظیر لرستان که نرخ بیکاری آنها از نرخ متوسط کشوری بالاتر است؛ این درحالیست که در دو سال اخیر بیشترین اشتغال درهمین استان‌ها ایجاد شده به این معنا که اگر متوسط نرخ بیکاری در کلان کشور دو درصد کاهش یافته در این استان‌ها بین ۳.۵ تا ۴ درصد نرخ بیکاری کاهش یافته است.

در این دولت در برخی استان‌ها نرخ بیکاری تا شش درصد نیز کاهش یافته است

وی با بیان اینکه متاسفانه در این استان‌ها در گذشته نسبت به زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای کم‌مهری شده است، افزود: در این دولت در برخی استان‌ها نرخ بیکاری تا شش درصد نیز کاهش یافته است.

مرتضوی با بیان اینکه ایجاد فرصت شغلی، اشتغال پایدار و ماندگار برای جوانان جویای کار این خطه از اهداف دولت و وزارت کاراست، تصریح کرد: هدف دوم از افتتاح طرح‌های در حوزه شیر و گوشت در کشور تامین امنیت غذایی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: متاسفانه به واسطه ‌خشکسالی‌های چند ساله و بی‌تدبیری‌هایی که در گذشته انجام شد، زمانی که دولت کار خود را آغاز کرد با کاهش شدید سرمایه‌گذاری در حوزه کشت و صنعت مخصوصاً دام و طیور مواجه بودیم و به لحاظ عدم توجه به بخش دامپروری، بخش قابل توجهی از دام مولد کشور در سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ از چرخه تولید خارج شدند.

وی با بیان اینکه با این اوصاف با افزایش قیمت گوشت و در برخی جاها لبنیات مواجه هستیم، گفت: دولت سیزدهم بر آن است که ناترازی‌ حوزه‌های مختلف از جمله گوشت و لبنیات را برطرف کند.

مرتضوی بیان کرد: اگرچه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌های وابسته سرمایه‌گذاری در حوزه دامپروری از بازدهی ریالی برخوردار نباشد اما به منظور ساماندهی و هم‌تراز کردن و خدمت به نسل‌های حاضر و آینده این طرح‌ها طراحی شدند و به منصه اقدام می‌رسند.

تولید شیر در کشور را به ۵۰۰ هزار تن خواهیم رساند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سفر اول رئیس‌جمهور به لرستان تصمیمات مطلوب و مناسبی گرفته شده، تاجایی که هر انسان منصفی منابعی که به لرستان و دیگر استان‌ها تخصیص داده شده را مقایسه کند مشاهده خواهد کرد که این منابع به اندازه هشت سال گذشته بوده است.

مرتضوی با بیان اینکه طرح‌های مختلف در حوزه راه، دو محور کردن مسیرهای بین استانی و شهرستانی در لرستان درحال اجراست، خاطرنشان کرد: شرکت کشت و دام وابسته به سازمان تامین اجتماعی هم‌اکنون ۱۴ طرح با ۳۳ هزار راس دام سنگین، ۱۸ هزار راس دام مولد را مدیریت می‌کنند؛ هم‌اکنون تولید سالانه شیر در این مجموعه‌ها ۲۰۰ هزار تن است که بخش قابل توجهی از نیاز کشور را تامین می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بنا داریم این میزان تولید را در افق ۱۴۰۴ به ۵۰۰ هزار تن برسانیم.

انتهای پیام

کد خبر: 1219859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =