امیر آشتیانی: کشورهای مهم منطقه درباره فلسطین باید هماهنگ‌تر اقدام کنند

وزیر دفاع در دیدار سفیر عربستان در ایران گفت: مسئله اول جهان اسلام و همه دنیا موضوع فلسطین است که لازم است کشورهای مسلمان به ویژه کشورهای مهم منطقه به عنوان وظیفه شرعی و انسانی در این خصوص قاطعانه تر و هماهنگ تر موضع گیری و اقدام کنند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی به عنوان دو کشور مسلمان و دو بازیگر مهم در منطقه، در امنیت و ثبات منطقه موثرند، گفت: در چهارچوب سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط و تعامل سازنده با کشورهای منطقه، مورد تاکید قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

امیرآشتیانی: خون شهدای غزه کار را یکسره خواهد کرد

وزیر دفاع در ادامه ضمن محکوم کردن نسل کشی و ارتکاب جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه افزود: مسئله اول جهان اسلام و همه دنیا موضوع فلسطین است که لازم است کشورهای مسلمان به ویژه کشورهای مهم منطقه به عنوان وظیفه شرعی و انسانی در این خصوص قاطعانه تر و هماهنگ تر موضع گیری و اقدام کنند.


وی با بیان اینکه به طور قطع رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در غزه نرسیده و نخواهد رسید، تصریح کرد: شرایط امروز منطقه، شرایط حساس و پیچیده ای است و دخالت و حمایت آمریکا و غربی ها می تواند شرایط امنیتی منطقه را پیچیده تر کند و باعث ایجاد یک بحران منطقه ای بزرگ شود.


امیر سرتیپ آشتیانی کشورهای حاشیه ی خلیج فارس را دارای منافع و تهدیدات مشترک دانست و افزود:همزیستی مسالمت آمیز و فهم مشترک نسبت به موضوع امنیت بسیار مهم است.
وزیر دفاع ضمن تاکید بر برقراری امنیت جمعی توسط کشور های همسایه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای انجام گفتگوهای مشترک دفاعی و امنیتی با عربستان و دیگر کشور های منطقه خلیج فارس را دارد.


امیر آشتیانی با اشاره به زمینه های مشترک همکاری میان نیروهای مسلح دو کشور در حوزه های نظامی، امنیتی، اطلاعاتی، فنی و توافق نامه جامع امنیتی دو کشور، آمادگی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران را در جهت توسعه همکاری های دفاعی، نظامی و فنی با این کشور اعلام و تاکید کرد: بطور قطع این همکاری ها علاوه بر انتفاع دو کشور، سبب افزایش ضریب و ارتقاء امنیت و ثبات در منطقه خواهد شد.


سفیر پادشاهی عربستان در ادامه این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های دوجانبه در ابعاد مختلف و از جمله در حوزه های دفاعی و فنی، تصریح کرد: دو کشور ایران و عربستان دوست و برادر هم هستند و تبادل هیئت ها و دیدار های دفاعی به تعمیق روابط میان وزارت خانه های دفاع کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =