پیگیری بازگشت دوره‌های فراگیر پیام نور در مجلس شورای اسلامی

رییس دانشگاه پیام نور از پیگیری این دانشگاه برای بازگشت مجدد پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر از طریق مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابراهیم تقی زاده ضمن بیان این مطلب در واکنش به حذف دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور تاکید کرد: با توجه به عدم وجود قانون در این زمینه، باید این موضوع در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و ما در حال پیگیری این موضوع هستیم.

بیشتر بخوانید:

ساماندهی ۱۱۲ دانشگاه غیرانتفاعی/ محتوای درسی ۸۸۳ رشته بازنگری شد

رییس دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: چنانچه مجلس شورای اسلامی بازگشت دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور را تصویب کند، مجدد پذیرش به شیوه فراگیر به دانشگاه بازمی گردد.

گفتنی است پیش از این قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم در نشست خبری با رسانه ها در خصوص آخرین وضعیت پذیرش دوره های کارشناسی ارشد و دکتری توسط دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد گفت: برگزاری فراگیر دوره های کارشناسی ارشد و دکتری فراگیر در شورای گسترش وزارت علوم لغو شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی نیز هیچ دانشگاهی نمی تواند دوره های فراگیر کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش کند و تنها مسیر پذیرش دانشجو از طریق برگزاری آزمون است.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: در حال حاضر یک سری رشته های خاص پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری بدون کنکور صورت می گیرد که البته پذیرش در این رشته ها نیز باید از طریق مصاحبه و آزمون خاص باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1220179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • صادق IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      0 0
      سلام پیگیری ارشد فراگیر پیام نور درمجلس چی شد سال۱۴۰۲تمام شد تت‌ کی باید منتظر باشیم