دوران متفاوت بازیکن محبوب در پرسپولیس

یکی از تغییرات اساسی پرسپولیس اوسمار ویرا بازی گرفتن از سروش رفیعی کمی عقب‌تر از گذشته و در کنار مسعود ریگی بوده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، به نظر می‌رسد اوسمار ویرا با الگوبرداری از مارچلو لیپی و تیم ملی ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶ از سروش رفیعی در پُست جدیدی استفاده می‌کند. تیمی‌که به لطف بازی‌های درخشان هافبک تهاجمی خود آندرئا پیرلو در نقش جدید و کمی عقب‌تر از گتوسو و سایر هافبک‌های ایتالیا بازی کرد و بسیار هم خوش درخشید.

بیشتر بخوانید:

پاداش ویژه به پرسپولیسی‌ها برای پیروزی در دربی

اگر دقت کرده باشید سروش رفیعی برابر ذوب آهن اصفهان بیشتر از تمام دوران فوتبالش تکل زد، جنگید و خطا کرد! از آن گذشته راحت تر و سربالاتر از همیشه پاس داد و بازیسازی کرد و خیلی‌ها را به یاد آندرئا پیرلو ستاره سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه یوونتوس انداخت.

سروش رفیعی معمولا به عنوان هافبک تهاجمی یا مکمل فروارد یا اینکه در سمت چپ و راست خط میانی بازی می‌کند اما این بار در قالب نقش جدیدی فرو رفته است. نقشی که سرمربی برزیلی برای او تعریف کرده و به نظر هم می‌رسد در کنار مسعود ریگی زوج باتجربه و قابل اعتمادی برای کمربند خط میانی پرسپولیس ساخته باشند. باور نمی‌کنید از هافبک‌ها و مهاجمان ذوب آهن بپرسید!

کم نیستند کسانی که معتقدند یکی از مهم ترین بازیکنان تیم ملی ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶ که به قهرمانی شاگردان مارچلو لیپی انجامید، مهندس آندرئا پیرلو بود.

لازم به یادآوری است؛ بعد از جدایی جیووانی تراپاتونی از تیم ملی ایتالیا و جایگزینی مارچلو لیپی به جای او، پیرلو به عنوان یکی از اعضای اصلی ترکیب تیمش در جریان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی سال ۲۰۰۶ به میدان رفته و نهایتا هم به عنوان یکی از نفرات اصلی ترکیب یازده نفره آتزوری‌ها در جام جهانی ۲۰۰۶ حضور پیدا کرد. در جریان یکی از دیدارهای تعیین کننده تیم ملی ایتالیا در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی با اسکاتلند، آندرئا دو بار از روی ضربه آزاد ایستگاهی دروازه حریف را باز کرد و حضور تیم ملی کشورش را در مرحله نهایی مسابقات جام جهانی تضمین کرد.

در جریان مسابقات تیم ملی ایتالیا در جام جهانی سال ۲۰۰۶ پیرلو در همه دیدارها حضور داشت و جالب آن که عقب تر از سایر هافبک‌های این تیم بازی کرده و از عقب بازیسازی می‌کرد. در جریان نخستین مسابقه ایتالیا در مرحله گروهی جام جهانی با غنا پیرلو نقش مهمی‌در پیروزی تیمش داشت و علاوه بر یک بار گلزنی به هم تیمی‌اش وینچنزو یاکویینتا هم پاس گل داد تا در پیروزی دو بر صفر تیمش بر حریف نقش به سزایی داشته باشد. پیرلو بعد از این مسابقه به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد. تیم ملی ایتالیا در دیدار یعدی مرحله گروهی خود از مسابقات جام جهانی به مصاف آمریکا رفت، که در جریان این مسابقه آندرئا پیرلو ارسال زیبایی را راهی محوطه جریمه حریف کرد که آلبرتو جیلاردینو با یک ضربه سر شیرجه‌ای این ارسال را تبدیل به گل ایتالیا کرد. دومین مسابقه آتزوری‌ها در جام جهانی نهایتا با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. تیم ملی ایتالیا بعد از صعود از مرحله گروهی به دیدار نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله مقابل تیم ملی آلمان قرار گرفت، این مسابقه بعد از نود دقیقه تلاش بی حاصل دو تیم برای پیروزی به وقت‌های اضافه پانزده دقیقه‌ای کشیده شد، که در این وقت‌ها فابیو گروسو و الساندرو دل پیرو دو بار دروازه آلمان را باز کردند، در حالی که گل فابیو گروسو بر روی پاس پیرلو به دست آمد.

در جریان دیدار فینال جام جهانی بین تیم‌های ملی ایتالیا و فرانسه، ابتدا فرانسه به وسیله زین الدین زیدان به گل رسید و ده دقیقه بعد از این گل، سانتر پیرلو از روی نقطه کرنر به گلزنی ماتراتزی و گل تساوی آتزوری‌ها ختم شد. این دیدار نهایتا به ضربات پنالتی کشید که پیرلو ضربه خود را به گل تبدیل کرد و ایتالیا با غلبه بر حریف قهرمان جام جهانی شد. در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ پیرلو در کنار جنارو گتوسو زوج میانی قدرتمندی را برای تیم ملی ایتالیا ساخت، در جریان این مسابقات پیرلو ۵۸۰ بار اقدام به دادن پاس کرد که ۴۷۵ بار در رساندن توپ به هم تیمی‌هایش موفق بود. در پایان دیدار فینال، پیرلو به عنوان بازیکن برتر میدان شناخته شد و بدین ترتیب به تنها بازیکن تاریخ رقابت‌های جام جهانی تبدیل شد که در سه دیدار مختلف از یک دوره جام جهانی عنوان برترین بازیکن زمین را کسب می‌کند.

او همچنین جایزه توپ نقره‌ای سومین بازیکن برتر مسابقات جام جهانی را خود اختصاص داد. علاوه بر این پیرلو جام جهانی ۲۰۰۶ را به عنوان بهترین پاسور گل به پایان رسانید. علاوه بر پیرلو، فرانچسکو توتی، ریکلمه، شواینشتایگر و فیگو بازیکنان دیگری هستند که موفق به دریافت عنوان بهترین پاسور گل در مسابقات جام جهانی شده اند. پیرلو به دلیل عملکرد فوق العاده اش در سال ۲۰۰۶ در تیم منتخب این سال اتحادیه بین المللی فوتبالیست‌های حرفه‌ای قرار گرفت، همچنین درخشش ستاره ایتالیایی در جام جهانی، او را در تیم منتخب جام جهانی ۲۰۰۶ قرار داد. پیرلو در هم در لیست کاندیداهای دریافت جایزه توپ طلای بهترین بازیکن سال جهان و هم در لیست کسب عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۰۶ جهان در رده نهم ایستاد.

کد خبر: 1223067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =