تمساح خونی با ۱۸ هزار مخاطب در روز اول نمایش رکورد زد

نخستین ساخته «جواد عزتی» موفق شد تا با جذب بیش از ۱۸ هزار مخاطب، رکورد جدیدی را برای اولین روز نمایش یک فیلم به ثبت برساند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، تمساح خونی پس از اقبال خوبی که در جشنواره فیلم فجر به دست آورد، حالا در نخستین گام موفق شد تا با جذب بیش از ۱۸ هزار مخاطب، رکورد ۲ ساله تعداد مخاطب در روز نخست نمایش یک فیلم را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید:

آخرین جزئیات از فصل جدید زیرخاکی / فیلمبرداری در جزیره خارک در حال انجام است

تمساح خونی موفق شد تا در روز گذشته، با نمایش در ۱۸۷ سالن، ۱۸ هزار و ۲۰۰ مخاطب داشته باشد و یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بفروشد.

این میزان مخاطب و فروش، بیشترین میزان فروش روز نخست یک فیلم پس از ثبت رکورد روز ۲۶ آبان ۱۴۰۰ است که طی آن گشت ۳ موفق شد تا در اولین روز نمایش خود، ۲۱ هزار نفر را به سینماها بکشاند.

برای امسال، همه فیلم‌های پرفروش، در روز نخست نمایش مخاطبانی کمتر از تمساح خونی داشتند. فسیل در روز اول، ۹ هزار و ۲۰۰ مخاطب داشت. هتل هفت‌هزار و ۴۰۰، هاوایی ۹ هزار و ۲۰۰، شهر هرت هشت‌هزار و ۹۰۰ و ویلای ساحلی ۹ هزار و ۳۰۰ مخاطب را در روز نخست نمایش خود تجربه کردند.

طی سال گذشته نیز انفرادی، ۱۰ هزار و ۸۰۰ مخاطب در روز نخست نمایش خود داشت. بخارست پنج‌هزار و ۱۰۰، سگ‌بند پنج‌هزار و ۵۰۰، ملاقات خصوصی ۲ هزار و ۵۰۰، علفزار سه‌هزار و ۳۰۰، تی‌تی هفت‌هزار و ۴۰۰، ابلق هفت‌هزار و ۶۰۰ و دوزیست نیز ۱۵ هزار و ۹۰۰ مخاطب در روز نخست اکران خود داشتند.

در سال ۱۴۰۰، اگر مورد گشت ۳ را فاکتور بگیریم، به دینامیت با ۸۰۰، قهرمان با ۱۵ هزار و ۸۰۰ و بی‌همه‌چیز با چهار هزار و ۴۰۰ مخاطب می‌رسیم.

چرا تمساح خونی فروخت؟

تمساح خونی در شرایطی برگ برنده اکران نوروزی سینماها در سال ۱۴۰۳ است که چند اتفاق سبب رقم خوردن این استقبال خوب در روز نخست نمایش فیلم شده است. نخست، اقبال خوبی که از فیلم در جشنواره فجر امسال به عمل آمد و پشتوانه مثبت مغتنمی از سوی منتقدان، داوران جشنواره و مردم برای این فیلم مهیا شد.

دوم، کنجکاوی‌های زیاد برای تماشای نخستین ساخته جواد عزتی است. مورد بعدی به حضور روز گذشته این بازیگر در سینمای لوتوس بازمی‌گردد که موفق شد تا طی چند سانس، مخاطبان بسیاری را راهی این پردیس سینمایی کند.

مورد بعدی به تدبیر تهیه‌کننده فیلم در نمایش تمساح خونی از ۱۶ اسفند مربوط است. این فیلم، تنها اثر اکران نوروزی است که از هم‌اکنون به روی پرده رفته و به‌خوبی می‌تواند در یک فضای بی‌رقیب، مخاطبان بسیاری که تشنه تماشای آثاری جدید در سینما هستند را به سمت خود جذب کند.

منتظر یک سال مملو از رکوردشکنی باشیم

شرایط فعلی سینما به ترتیبی است که پس از جشنواره فجر، استقبال چندانی از آثار روی پرده به عمل نمی‌آید و فضا به سمتی رفته که همان فرمول فسیل، این‌بار برای تمساح خونی در حال رقم خوردن است. بنابراین نه‌تنها باید منتظر یک افتتاحیه باشکوه برای این فیلم باشیم بلکه به اهداف بلندمرتبه‌تری چون نزدیک‌شدن به رکورد خیره‌کننده فسیل بیاندیشیم.

اکران نوروزی ۱۴۰۳، در کم‌توقع‌ترین حالت خود، یک اکران دوقطبی خواهد بود. یکه‌تازی تمساح خونی، با کنش‌مندی مخاطبان بی‌بدن همراه خواهد بود. تقریبا تمام امتیازاتی که برای استقبال از فیلم جواد عزتی وجود دارد، در مورد بی‌بدن نیز صدق می‌کندهمچنین اکران نوروزی ۱۴۰۳، در کم‌توقع‌ترین حالت خود، یک اکران دوقطبی خواهد بود. یکه‌تازی تمساح خونی، قطعا با کنش‌مندی مخاطبان بی‌بدن همراه خواهد بود. تقریبا تمام امتیازاتی که برای استقبال از فیلم جواد عزتی ذکر شد، در مورد بی‌بدن نیز صدق می‌کند. ضمن اینکه درام اجتماعی بی‌بدن از این امتیاز طلایی برخوردار است که به‌عنوان تنها فیلم اجتماعی روی پرده، درصد قابل‌توجهی از مخاطبان را به سمت خود جلب کند.

البته که نباید از جریان‌سازی آثاری چون پرویزخان و آپاراتچی نیز به سادگی عبور کرد. فیلم‌های آسمان غرب، نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان نیز می‌توانند با توجه به پتانسیل‌های فراوان خود، غافلگیری‌هایی را برای گیشه نوروزی سینماها به همراه داشته باشند.

سینما پس از یک اوج‌گیری طولانی طی ۹ ماه ابتدایی امسال، رخوتی تدریجی را در زمستان تجربه کرد که این موضوع، از بعد جشنواره فیلم فجر، شدت بیشتری به خود گرفت. حالا مخاطبان، تشنه آثار جدیدی هستند که در قالب بسته نوروزی به روی پرده خواهد آمد تا یک آمار خیره‌کننده را رقم بزنند. آماری که با توجه به دریافت مجوز فعالیت سینماها در ساعات پایانی شب‌های ماه رمضان، می‌تواند نخستین غافلگیری بزرگ گیشه ۱۴۰۳ را نیز به ثبت برساند. گیشه‌ای که آورده‌ای بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد خواهد داشت و در صورت تداوم چابک‌سازی فرآیند اکران در بزنگاه‌های مختلف سال، از این قابلیت برخوردار است که حتی از ۲۰۰۰ میلیارد نیز فراتر رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =