برداشت ۱۰۰ تن ماهی از بزرگترین طرح پرورش ماهی دانشگاه آزاد خوزستان/ درآمدزایی ۱۰ میلیاردتومانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از برداشت یکصد تن ماهی از بزرگترین طرح پرورش ماهی دانشگاه آزاد خوزستان طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: این طرح در آغاز کار ۱۰ میلیاردتومان درآمدزایی به همراه داشته است.

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در هر منطقه با توجه به ظرفیت های آن منطقه به دنبال انجام کارهای تخصصی و ماموریت گرایی است، اظهار کرد: به طور مثال استان کرمان و شهر سیرجان در حوزه قطعه سازی ورود پیدا کرده اند و یا تبریز در حوزه چرم، اصفهان در حوزه بذر و گرگان هم در حوزه گلخانه ورود پیدا کرده اند و به این ترتیب هدف گذاری که برای استان خوزستان صورت گرفته، پرورش ماهی و میگوست.

بیشتر بخوانید:

آمایش، دانشجویان دانشگاه آزاد خوزستان را ۱۳درصد افزایش داد/ کاشت ۱۲ میلیون قطعه نهال در دست اقدام

وی ادامه داد: با توجه به هدف گذاری صورت گرفته به دنبال این هستیم تا دانشگاه آزاد خوزستان در برنامه جدید خود به قطب پرورش ماهی و میگو در بین دانشگاه‌های آزاد کشور تبدیل شود که در این راستا طی یک ماه گذشته نزدیک به یکصد تن ماهی از طرح پرورش ماهی واقع در جاده اهواز خرمشهر برداشت کرده ایم.

افروس خاطرنشان کرد: ۳۶ هکتار در جاده اهواز خرمشهر پرورش ماهی داریم که بزرگترین طرح پرورش ماهی در دانشگاه های آزاد کشور است و با مذاکرات انجام شده تا سال آینده به ۷۲ هکتار خواهد رسید.

وی در حوزه درآمدهای غیرشهریه ای نیز از درآمدزایی ۱۰ میلیاردتومانی این طرح پرورش ماهی در آغاز کار خبر داد و گفت: با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته بسیار امیدواریم که درآمدهای ما در سال آینده به دو برابر افزایش پیدا کند.

هدف‌گذاری تولید غذای آبزیان در دانشگاه آزاد خوزستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان تصریح کرد: برای سال جدید نیز در مزایده شرکت کرده ایم و کار را با تجربه بیشتری نسبت به سال گذشته تکرار خواهیم کرد علاوه بر این مورد، دو محصول پروتئینه و ویتامینه را که پیشتر تجاری سازی کردیم مجددا بحث تجاری سازی را تکرار خواهیم کرد و همزمان با چند شرکت صحبت کردیم تا در بحث تولید غذای آبزیان ورود پیدا کنیم که مذاکراتی را انجام و جلساتی را برگزار کرده ایم تا مسائل مالی را برآورد کنیم.

خرید ۴۵۰ هکتار زمین برای پرورش میگو در ماهشهر/ پرورش ماهی متراکم در منطقه ویس دنبال می‌شود

وی با اشاره به انجام اقدامات لازم جهت خرید ۴۵۰ هکتار زمین برای پرورش میگو در محدوده ماهشهر، ادامه داد: شرکت در نمایشگاه های شیلات استان طی یک ماه گذشته و انجام تفاهم نامه با تعدادی از شرکت ها نیز از جمله دیگر اقدامات ما برای تحقق هدف گذاری تبدیل شدن به قطب پرورش ماهی و میگو است.

افروس از راه اندازی دو استخر دانشگاه آزاد در منطقه ویس خبر داد و گفت: روز گذشته هم نماینده یک شرکت ارمنستانی از این استخرها بازدید کرد و به دنبال این هستیم تا در سال آینده در زمینه کشت متراکم ماهی نیز ورود پیدا کنیم و کشت متراکم ماهی را در استخرهای خودمان در منطقه ویز انجام دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =