پوتین: روسیه برای یک درگیری هسته‌ای احتمالی آماده است

رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه‌ای گفت، روسیه هم از نظر نظامی و هم از نظر فناوری برای یک درگیری هسته‌ای احتمالی آماده است، گرچه بعید است اوضاع به این نتیجه برسد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، این اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، در جریان مصاحبه با دیمیتری کیسلف، مدیر شبکه‌های روسی روسیا۱ و نووستی مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

پوتین: آماده پایان دادن به درگیری با اوکراین هستیم

پوتین گفت: «از نقطه نظر نظامی و فنی، البته که ما آماده هستیم.»

رئیس‌جمهور روسیه افزود که همتای آمریکایی او، جو بایدن، بخشی از یک «مکتب سنتی سیاسی» است و همچنین آمریکا متخصصان بسیاری در رابطه روسیه و آمریکا و بازدارندگی استراتژیک دارد.

پوتین گفت: «به همین دلیل است که فکر نمی‌کنم حرکت همه چیز در آن جهت باشد، اما ما برای این کار آماده‌ایم.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت، هنوز هیچ نیازی به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی به عنوان بخشی از «عملیات نظامی ویژه» روسیه در اوکراین وجود نداشته است.

پوتین گفت: «چرا باید از سلاح‌های کشتار جمعی استفاده کنیم؟ هرگز چنین نیازی وجود نداشته است.» ولادیمیر پوتین در پاسخ به اینکه آیا هرگز چنین ایده‌ای به ذهنش خطور کرده است، گفت: «نه، اما چرا؟»

رئیس‌جمهور روسیه گفت روسیه آماده استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، در صورت تهدید موجودیت کشور روسیه است. پوتین همچنین گفت سه‌گانه هسته‌ای روسیه از هر کشور دیگری پیشرفته‌تر است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1224410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =