در تعطیلات نوروز خیابان غذا در بجنورد برپا می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برپایی خیابان غذا در تعطیلات عید نوروز در بجنورد خبر داد و اظهار کرد: قرار بر این است تا این طرح در محل خیابان آینه خانه و عمارت مفخم برپا شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از بجنورد، علی مستوفیان با اعلام این خبر بیان کرد: جشنواره خیابان غذا که هم‌زمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در مجاورت مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد برگزار خواهد شد موجب افزایش شادی و نشاط اجتماعی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی برپایی رویدادهای فرهنگی اجتماعی را یکی از مقاصد تورهای بجنورد گردی در ایام نوروز دانست و افزود: این خیابان باهدف ترویج استفاده از غذاهای سنتی و سالم و معرفی غذاهای خانگی و همچنین معرفی صنایع‌دستی استان راه‌اندازی خواهد شد.

مستوفیان ادامه داد: باتوجه‌ به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز قبل از افطار صنایع‌دستی و سوغات و بعد از افطار غذاهای سنتی در این خیابان غذا به مسافران و علاقه‌مندان ارائه خواهد شد.

وی گفت: صنعتگران صنایع‌دستی که متقاضی دریافت غرفه در گذر فرهنگی و خیابان غذا هستند می‌توانند برای رزرو به اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مراجعه کنند.

خبرنگار: امیرعلی احمدی

انتهای پیام/

کد خبر: 1224863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =