آغاز دوره‌های آموزشی بهبافی فرش دستباف در چهارمحال و بختیاری

علیرضا شیخی با اشاره به آغاز دوره‌های آموزشی بهبافی فرش دستباف، گفت: قالیبافان چهارمحال و بختیاری می‌توانند با شرکت در ۱۱ دوره آموزشی ارتقاء مهارت‌های قالیبافی، جدیدترین فنون بهبافی این هنر صنعت را فرا گیرند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، علیرضا شیخی رئیس اداره فرش این استان با اشاره به آغاز دوره‌های آموزشی بهبافی فرش دستباف، گفت: قالیبافان چهارمحال و بختیاری می‌توانند با شرکت در ۱۱ دوره آموزشی ارتقاء مهارت‌های قالیبافی، جدیدترین فنون بهبافی این هنر صنعت را فرا گیرند.

وی افزود: در این دوره‌ها، بیش از ۴۰۰ متقاضی در ۱۱ شهرستان، امکان فراگیری جدیدترین آموزش‌های ارتقاء مهارت را دارند.

علیرضا شیخی تصریح کرد: این دوره برای متقاضیانی برگزار می‌شود که مهارتی در زمینه بافت و تولید فرش دستبافت ندارند و آموزش‌ها از ابتدا به ساکن، به آنها ارائه می‌شود.

ایشان هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی بهبافی فرش دستباف را ارتقاء سطح مهارت بافندگان دانست و گفت: از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌ها، کمک به بافت بهتر فرش، جلوگیری از معیوب شدن فرش‌های تولیدی و در نتیجه ایجاد ارزش افزوده برای بافندگان است.

رئیس اداره فرش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این کلاس‌ها علاوه بر آموزش مهارت‌های بافت، بافندگان با شرایط تولید و همچنین قوانین و مقررات بیمه و حمایت‌های مختلف دولت از بافندگان فرش دستباف، آشنا می‌شوند. بافندگان فرش دستباف بصورت رایگان در این دوره‌ها آموزش می‌بینند و هزینه‌های اجرایی و آموزشی آن توسط اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری، تأمین شده است.

خبرنگار: پریسا کنارنگ

انتهای پیام/

کد خبر: 1225378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =