توان علمی خود را در مسیر جهش تولید و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان به کار می‌گیریم

در بیانیه جهاددانشگاهی به مناسبت ۱۲ فروردین‌ماه، روز جمهوری اسلامی ایران تاکید شده است که این نهاد به عنوان "الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان" اعلام می دارد که تمام توان علمی، پژوهشی، فناورانه، آموزشی و فرهنگی خود را به کار خواهد بست تا با مشارکت آحاد مردم و به خصوص جوانان نخبه، خلاق و با همکاری بخش خصوصی در مسیر جهش تولید و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان گام بردارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جهاددانشگاهی به مناسبت ۱۲ فروردین‌ماه، روز جمهوری اسلامی ایران بیانیه صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

۹۸ درصد تولیدات علمی دانشگاه تهران متعلق به دوران پس از انقلاب است

متن بیانیه این نهاد به مناسبت ۱۲ فروردین‌ماه، روز جمهوری اسلامی ایران به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یوم‌الله ۱۲ فروردین ماه، روز آری گفتن یک ملت به نظام جمهوری اسلامی ایران و انتخاب سرنوشت خویش در مسیر استقلال و آزادی است.

روزی که یادآور حماسه‌آفرینی و حق‌طلبی و مظهر شکوه، عظمت، اراده و ایمانِ ملتی سلحشور است که با لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب، حضرت امام خمینی (ره)، طومار دو هزار و ۵۰۰ ساله استبداد و وابستگی را درهم پیچیده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بنا نهادند.

جهاددانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی و برخاسته از بطن جامعه با یادآوری رشادت‌های تاریخ ساز فرزندان برومند ایران عزیز در سال‌های انقلاب، جهاد و شهادت و دفاع مقدس، تاکید دارد که همواره در پاسداشت و بزرگداشتِ آرمان‌های عالیِ انقلاب اسلامی و ترویج گفتمان امام خمینی(ره) پیشگام بوده و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

اکنون در حالی به استقبال یوم‌الله ۱۲ فروردین‌ماه می‌رویم که رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال ۱۴۰۳ را به عنوان سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری نموده‌اند. این شعار بی‌تردید، نقشه راهی روشن برای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت و توسعه کشور به شمار می‌آید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اولین روز سال جاری نیز، منافع ملّی و افق روشن آینده‌ کشور را وابسته به «امید» و «ایمان» دانستند و براین امر تاکید نمودند که اگر فروغ امید در دل‌ها خاموش شود هیچ حرکتی اتّفاق نمی‌افتد.

جهاددانشگاهی به عنوان "الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان"، با درک عمیق این مهم، تمام توان علمی، پژوهشی، فناورانه، آموزشی و فرهنگی خود را به کار خواهد بست تا با مشارکت آحاد مردم و به خصوص جوانان نخبه، خلاق و با همکاری بخش خصوصی در مسیر جهش تولید و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان گام بردارد.

بی شک، دستیابی به این مهم، جز با ارتباط و همدلی اجتماعی و همزبانی مسئولان و ملت امکان‌پذیر نخواهد بود.

جهادگران جهاددانشگاهی درآستانه این روز فرخنده، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب و امام شهدا، این تاریخ بزرگ و عزیز را به رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، خانواده معزز و مکرم شهدا، ایثارگران و جانبازان، خدمتگزاران نظام و آحاد مردم شریف ایران اسلامی تبریک عرض نموده و اعلام می دارند که تمام عزم و اراده خود را برای عبور از چالش‌ها و ساختن ایرانی آباد و مقتدرتر از پیش به کار خواهند گرفت و به فضل الهی با به صحنه آمدن خیل عظیم مردم غیرتمند و تاریخ‌ساز، سال جاری به نقطه‌ی بالندگی و درخشندگی ایرانیان تبدیل خواهد شد. .

جهاددانشگاهی، ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

انتهای پیام/

کد خبر: 1225563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =