تصویب انتقال هزاران بمب برای اسرائیل از سوی دولت بایدن

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: دولت جو بایدن درست در روز حمله هوایی رژیم اسرائیل به گروه امداد رسان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهان»، انتقال هزاران بمب دیگر به این رژیم را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، این روزنامه آمریکایی به نقل از سه مقام آمریکایی افزود: این معامله عزم دولت آمریکا برای تداوم انتقال سلاح های مهلک به رژیم اسرائیل را به رغم کشتار روز دوشنبه در حمله به این گروه و افزایش درخواست ها از واشنگتن برای حمایت مشروط به منظور حفاظت از جان غیرنظامیان در منطقه جنگ نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:

سایت وزارت جنگ اسرائیل هک شد

مقامات آمریکایی -که به دلیل حساسیت توافقات تسلیحاتی خواستند نامشان فاش نشود- گفتند که وزارت خارجه آمریکا انتقال بیش از ۱۰۰۰ بمب پانصد پوندی MK۸۲ و بیش از ۱۰۰۰ بمب کوچک قطر و فیوز بمب های MK۸۰ را تصویب کرده است. مجوز انتقال همه این بمب ها چند سال پیش قبل از آغاز دوباره جنگ بین رژیم اسرائیل و حماس از سوی کنگره داده شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصویب انتقال این بمب ها را تایید کرده و مدعی شد این تصمیم «قبل» از حمله هوایی رژیم اسرائیل به کاروان کمک رسان اتخاذ شده بود.

وی مدعی شد، آمریکا این اختیار را دارد که بسته تسلیحاتی را در هر زمانی قبل از تحویل به حالت تعلیق درآورد. به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، احتمالا تحویل این بمب ها تا سال ۲۰۲۵ یا بعد از آن رخ نخواهد داد.

جمهوری خواهان کنگره به طور گسترده از انتقال تسلیحات به اسرائیل حمایت کرده و از تاکتیک ها و روش های این رژیم در درگیری شش ماهه دفاع کرده اند.

تازه ترین اقدامات برای انتقال سلاح های آمریکایی به رژیم صهیونیستی میلیون ها دلار ارزش دارد و سهم اندکی از فروش تسلیحات آمریکا به خارج از این کشور است که سالها پیش از سوی کنگره تصویب شده و هرگز به طور کامل محقق نشده است. استفاده از موارد قدیمی تر در فروش تسلیحات به این معنا است که وزارت خارجه آمریکا دیگر ملزم به ارائه اطلاعیه جدید به کنگره نیست، حتی اگر دلایل ژئوپلیتیکی و بشردوستانه از زمان تصویب فروش تسلیحاتی تغییر کرده باشد.

واشنگتن پست در بخشی از گزارش خود آورده است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوال این روزنامه درباره نقش وزارت خارجه آمریکا در تداوم انتقال تسلیحاتی مدعی شد تهدیدهای منطقه ای علیه (رژیم)اسرائیل از سوی ایران و حزب الله علت این انتقالات است و هدف از آنها بازدارندگی است.

این درحالیست که سلاح های آمریکایی همچنین در غزه استفاده می شوند و مقامات آمریکایی و تعداد فزاینده ای از دموکرات ها نگران آن هستند که باعث تهدیدهای امنیتی علیه آمریکا از سوی گروه هایی شوند که به دنبال تلافی سیاست های واشنگتن هستند.

کد خبر: 1226009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =