رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از بایدن به خاطر هشدار به اسرائیل انتقاد کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هشدار بایدن به اسرائیل درباره لزوم تسهیل کمک‌های انسانی به غزه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جو بایدن رئیس جمهور این کشور به خاطر هشدار به اسرائیل برای تسهیل کمکهای بشردوستانه به غزه انتقاد کرد.بایدن در گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به تل آویو اولتیماتوم داد که سیاستهای خود را در قبال بحران انسانی غزه تغییر دهد و در غیر اینصورت واشنگتن رویکرد خود را در قبال جنگ غزه عوض خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

متیو میلر: آمریکا نقشی در حمله به ساختمان کنسولی ایران نداشته است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این موضوع در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، «اولتیماتوم های بایدن باید به حماس باشد نه اسرائیل».وی مدعی شد، «حماس در برابر آتش بس مقاومت کرده، خونریزیهای بیهوده انجام می‌دهد و از آزادی گروگانهای آمریکایی و اسرائیلی امتناع می‌کند. بایدن نباید با مشروط کردن حمایت ما متحد ما را در میانه یک تهدید وجودی تضعیف کند».

پایگاه خبری آکسیوس نزدیک به منابع اسرائیلی و آمریکایی اعلام کرده کابینه امنیتی نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه «بیت‌حانون» ، واقع در بین نوار غزه و فلسطین اشغالی برای ارسال بیشتر کمک ها موافقت کرده است.

با این حال بن گویر، وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو این موضوع را رد کرده و می‌گوید در جلسه کابینه امنیتی-سیاسی برای افزایش کمک‌های انسانی به نوار غزه رأی‌گیری نشده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1226021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =