تهران از چهارشنبه بارانی می‌شود

اداره هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از روز چهارشنبه دوباره با ورود سامانه بارشی به استان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان کمی ابری تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می شود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / آغاز بارش ۵ روزه باران در برخی مناطق کشور

برای یکشنبه (۱۹ فروردین) تا دوشنبه (۲۰ فروردین) با گذر متناوب امواج ضعیفی از نواحی شمالی، در بعضی ساعات آسمان نیمه ابری و رگبار پراکنده باران در پاره‌ای نقاط نیمه شمالی استان و همراه با افزایش سرعت وزش باد در سطح استان، گاهی وزش باد شدید در نواحی جنوبی و غربی مورد انتظار است.

از روز چهارشنبه (۲۲ فروردین) دوباره با ورود سامانه بارشی به استان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۱۹ فروردین) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۲۰ فروردین) کمی ابری تا قسمتی ابری و وزش باد با احتمال رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۲۹ درجه سانتیگراد، گرمترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از ظهرفردا تا دوشنبه (۱۹ تا ۲۰ فروردین‌ماه) گاهی بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و احتمال بارش تگرگ در نیمه شمالی به‌ویژه ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه و کاهش دید در گردنه‌های کوهستانی، احتمال جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به بعضی نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران احتیاط در سفرها به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، خوداری از توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از امکانات و محصولات کشاورزی مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =