جزئیات برگزاری نماز عید فطر در مصلای تهران اعلام شد

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر امسال، صبح امروز در نشست خبری، جزییات برگزاری این نشست را تشریح کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام نوری رییس ستاد برگزاری نماز عید فطر امسال، صبح امروز در نشست خبری، جزییات برگزاری این نشست را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید:

۲۲ فروردین عید فطر خواهد بود؟

وی با اشاره به اقامه نماز عید فطر امسال طبق سنوات گذشته به امامت رهبر معظم انقلاب گفت: برای برگزاری نماز عید فطر جلسات متعددی برای هماهنگی و مسائل ترافیکی برگزار شد که جاد دارد از همه کسانی که در این جلسات حضور داشتند تشکر کنیم.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به فلسفه عید فطر یادآور شد: شعار محوری عید فطر امسال «عید بندگی و همبستگی» در نظر گرفته شده است.
وی درباره تدابیر مرتبط با برنامه ریزی و ساماندهی نماز عید فطر امسال هم گفت: بازگشایی دربهای مصلی از اذان صبح است و برنامه های جایگاه نماز عید فطر از بعد ساعت ۶ صبح آغاز خواهد شد.

آغاز اقامه نماز هم ساعت ۸ صبح به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای خواهد بود.

وی اضافه کرد: محدودیتهای ترافیکی و ملاحظات مربوط به خطوط اتوبوس رانی و تاکسیرانی نیز در نشست خبری پلیس راهور اعلام
خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ درب در اضلاع ۴ گانه مصلی برای تردد نمازگزاران بازگشایی شده است. درب ۱۱ در ضلع غربی و بزرگراه مدرس، درب های ۳، ۴ در ضلع جنوب و خیابان، درب های ۶، ۷، ۸، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵ در ضلع شرقی و خیابان و دربهای ۱۸ ۱۹ ۲۰ در ضلع شمالی و بزرگراه شهید سلیمانی است.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر یادآور شد: آغاز سرویس دهی قطار شهری از ساعت ۵ صبح خواهد بود و تمام ایستگاههای قطار شهری در اطراف مصلی فعال هستند و کار حمل و نقل و جابجایی مسافران را صورت می‌دهند.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه پارکینگ‌ها غالبا در ضلع شمال مصلی تدارک دیده شده‌اند، گفت: ون‌های سازمان تاکسیرانی کار انتقال نمازگزاران از پارکینگها و ایستگاههای قطار شهری، به درب های ورودی مصلی را عهده دار هستند.

وی اضافه کرد: به منظور راهنمایی بهتر نمازگزاران سکوهای اطلاع رسانی در نقاط مختلف مصلی و مسیر مستقر خواهد شد.

حجت‌الاسلام نوری به نمازگزاران توصیه کرد تا با حضور پرشور در مصلای تهران، همبستگی امت اسلامی را به جهانیان نشان دهند.

وی اضافه کرد: حضور کودکان و نوجوانان، بلاخص روزه اولی ها همراه داشتن مهر و سجاده فراموش نشود.

همچنین از نمازگزاران تقاضا می شود ساک، سبد، بسته های حجیم و... را با خود همراه نیاورند.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر از نمازگزاران از سمت دربهای شمالی (بزرگراه شهید سلیمانی) ورود خود را انجام دهند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی گفت: نمازگزاران بهتر است ساعات اولیه در فضای مصلی حضور یابند تا ضمن استفاده بهتر از خدمات، اتصال صفوف و نظم بیشتر مراسم را به دنبال داشته باشد.

حجت‌الاسلام نوری اظهار داشت: اطلاع رسانی جزئیات برنامه اطلاع از نقشه‌ها و تدابیر اجرایی در کانال شبکه اجتماعی بله و ایتا با عنوان نماز عید فطر تهران به آدرس namazjomeh_tehran@ قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: سامانه پیامکی ستاد برگزاری نماز عید فطر هم به شماره ۶۸۶۸ آماده دریافت نظرات و پیشنهادات نمازگزاران است.

کد خبر: 1226316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =