هشدار نارنجی هواشناسی برای مسافران استان‌های شمالی

سازمان هواشناسی کشور برای وضعیت آب‌های دریای خزر و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، سامانه افزایش وزش باد و ارتفاع موج از اواخر وقت چهارشنبه تا شب جمعه موجب وزش باد شدید شمال غربی با بیشینه سرعت ۳۲ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱/۵ تا ۲/۵ متر و در مناطق دور از ساحل تا ۳ متر با تأکید بر مناطق ساحلی استان‌های مازندران و گلستان می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / بارش باران و وزش باد در ۲۰ استان

این سامانه روز چهارشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گلستان، در دریای خزر، روز پنج‌شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان، در دریای خزر و روز جمعه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان در دریای خزر را در بر می‌گیرد.

اثر مخاطره این سامانه خطر غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، اختلال در تردد شناورهای حمل و نقل دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی و اختلال در فعالیت‌های بنادر و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به ممنوعیت شنا، ممنوعیت در تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، ممنوعیت در تردد شناورهای نیمه سنگین و در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت در حوزه‌های مختلف توصیه کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =