ابراز نگرانی بایدن نسبت به فروپاشی ناتو

جو بایدن ضمن ابراز نگرانی نسبت به فروپاشی ائتلاف ناتو گفت که چنین اقدامی «فاجعه‌ای برای ایالات متحده، اروپا و جهان خواهد بود.»

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، روسیه سالهاست به گسترش ناتو به سمت مرزهای خود اعتراض و هم‌چنین ابراز نگرانی کرده است اما با این حال، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا طی مصاحبه‌ای با یک رسانه اسپانیایی زبان به اعضای جدید ناتو یعنی فنلاند و سوئد اشاره کرد و عضویت آنها را در این ائتلاف نظامی «دستاورد بزرگی» خواند.

بیشتر بخوانید:

بایدن: نتانیاهو در رابطه با غزه اشتباه می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه بیان کرد: ما کاری کرده‌ایم که بسیار به آن افتخار می‌کنم. من در تمام دوران حرفه‌ای خود با ناتو در ارتباط بوده‌ام. ما توانستیم ناتو را گسترش دهیم و دو هزار مایل مرز داریم زیرا دو کشور نوردیک اروپا (سوئد و فنلاند) به ناتو پیوسته‌اند. شما شاهد طیف وسیعی از کشورهای ناتو در امتداد مرز روسیه هستید.

او در ادامه وضعیت بن‌بست کمک‌های نظامی کنگره ایالات متحده برای کی‌یف به ارزش ۶۱ میلیارد دلار را «بسیار خطرناک» خواند و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و هم‌چنین دیگر جمهوری‌خواهان را مقصر دانست.

بسته کمکی کنگره ایالات متحده به اوکراین گرچه در مجلس سنا به تصویب رسید اما در مجلس نمایندگان آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شده است و مخالفان معتقدند که این بودجه می‌تواند برای مصارف داخلی از جمله مسائل مربوط به مرز مورد استفاده قرار بگیرد.

جو بایدن مجددا ضمن مقصر دانستن ترامپ تاکید کرد: ترامپ حزب جمهوری‌خواه را اداره می‌کند و چنگال مرگ را در آن فرو کرده است. همه می‌ترسند با او مواجه شوند و یا اینکه با او مخالفت کنند. این موقعیت فوق‌العاده خطرناک است.

وی افزود: آخرین چیزی که می‌توان شاهد بود، شروع از هم گسیختگی در ناتو است. فروپاشی این ائتلاف برای ایالات متحده، اروپا و جهان فاجعه خواهد بود.

«دونالد ترامپ» که قرار است در ماه نوامبر با «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری رقابت کند، پیشتر از تصمیمات و احتمالاتی مبنی بر خروج از ائتلاف ناتو پرده برداشته بود.

دیپلمات‌های عضو ناتو پیشتر در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف هشدار دادند که کشورهای اروپایی این ائتلاف باید برخی استراتژی‌ها را توسعه دهند تا با پیامدهای مربوط به خروج احتمالی ایالات متحده از ناتو مقابله کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =