انجمن‌های دانشگاهی، مهندسان حرفه‌ای پرورش دهند/ کوتاهی برخی مدیران در حمایت از روباتیک

رییس کمیته ملی ربوکاپ با بیان این که انجمن‌های دانشگاهی مهندسان حرفه‌ای پرورش دهند و نه فقط مهندسانی که کتاب خوانده‌اند، گفت: اگر هنوز برخی مدیران به خوبی حمایت نمی‌کنند، به این معناست که از وظایفشان کوتاهی می‌کنند.

مرتضی موسی خانی رییس کمیته ملی ربوکاپ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات این کمیته برای شناساندن روباتیک به جامعه اظهار کرد: مسابقات ربوکاپ از ۲۰ سال پیش تاکنون از سوی صدا و سیما و سایر رسانه‌ها پوشش داده شده است. اگر هنوز برخی مدیران به خوبی حمایت نمی‌کنند، به این معناست که از وظایفشان کوتاهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

پیوند رباتیک دانشگاه و صنعت/ رقابت داغ ۳۱۶ تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ

وی افزود: واضح است که روند صنعت و محورهای نسل چهارم و پنجم صنعت به محور هوش مصنوعی و روباتیک است. این موضوع را می‌توان در همه حوزه‌ها از جمله حوزه پزشکی، تراشه‌های مغزی و اتوماسیون‌های صنعتی دید. به علاوه، همکاران ما آموزش‌های خوبی در یوتیوب در حوزه‌هایی مانند شبیه‌سازی بارگذاری کرده‌اند.

موسی خانی خاطرنشان کرد: دانشگاه هم در تلاش است که از فعالان این حوزه حمایت کند. البته روسای واحدهای دانشگاهی باید انجمن‌ها را شکل داده و مهندسان حرفه‌ای پرورش دهند، نه فقط مهندسانی که کتاب خوانده‌اند. روباتیک علم گرانی است و نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. دولت هم لازم است که حمایت بیشتری از مدارس و دانشگاه‌های مستعد در زمینه روباتیک داشته باشد.

گفتنی است،

انتهای پیام/


کد خبر: 1227690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =