فروش ۸۶ میلیاردی «مست عشق» تا پایان اردیبهشت ماه

فیلم سینمایی «مست عشق» با بازی ستارگانی از سینمای ایران و ترکیه و در رقابت با فیلم‌های کمدی توانست فروش فوق العاده ای را ازآن خود کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی از ۵ اردیبهشت به صورت همزمان بر پرده سینماها در ایران و ترکیه نقش بسته است، بلیت فروشی این فیلم از ۲ اردیبهشت آغاز شده بود و نه تنها تا قبل از اکران بیش از ۲۳ هزار بلیت با ارزشی بیش از ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش فروش کرده و رکورد قابل توجهی در پیش فروش از خود برجای گذاشته بود بلکه این اثر تاریخی و غیر کمدی در رقابت با فیلم‌های سینمایی سال ۱۴۰۳ رکورد فروش روز نخست سینما را نیز از آن خود کرد.

فیلم «مست عشق» در نخستین روز نمایش عمومی خود، در یک رکوردشکنی بی سابقه توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند. مجموع فروش روز نخست این فیلم ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

«مست عشق» در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری بوده است. ساعت ۵ عصر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۴۲ هزار مخاطب داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت ۴ بامداد روز شنبه، اکران فوق‌العاده داشت، توانست سرجمع ۵۸ هزار مخاطب داشته باشد.

طی یک دهه اخیر، علاوه بر «ساعت ۵ عصر»، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: «فروشنده» در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. «نهنگ عنبر ۲» ۲۱ هزار مخاطب، «ما همه با هم هستیم» ۲۹ هزار مخاطب، «هزارپا» ۲۷ هزار مخاطب، «مطرب» ۳۵ هزار مخاطب و «گشت ارشاد ۲» نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.

اما فیلم سینمایی «مست عشق» با بازی شهاب حسینی و پارسا پیروزفر و ستارگانی از ترکیه از پنجم اردیبهشت ماه تا پایان این ماه ۸۶ میلیارد تومان فروش داشته و ۱.۵ میلیون بیننده را روانه سینماها کرده است.

کد خبر: 1231941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =