کنعانی: هیچگونه خللی در حمایت موثر ایران از فلسطین ایجاد نخواهد شد

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به حادثه دلخراش بالگرد برای مقامات عالی‌رتبه کشورمان گفت: برغم این حادثه در حمایت موثر ایران از ملت فلسطین و جریان‌های مقاومت برای احقاق حقوق حقه فلسطین بی تردید هیچگونه خللی ایجاد نخواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دوشنبه ۷ خرداد ماه در نشست خبری هفتگی خود با رسانه‌های داخلی و خارجی پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه شد.

بیشتر بخوانید:

کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود بازنگری کند

کنعانی در ابتدا ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر همراهان در نتیجه سانحه دلخراش بالگرد گفت: برای روح بلند آن مسافران آسمانی علو درجات نزد خداوند سبحان مسئلت می‌کنم و برای خانواده‌های این خادمان ملت صبر طلب می‌کنم.

حضور و مشارکت میلیونی و قدرشناسانه ملت ایران در مراسم و برنامه‌های تشییع خادمان را پاس بداریم و سر تعظیم فرود بیاوریم در مقابل بزرگی و بصیرت این ملت که چگونه در تجلیل از خادمان خود حماسه جدیدی آفریدند و عزت و اقتدار ملت را یکبار دیگر برای همه جهانیان اثبات کردند. همچنین مشارکت هیات‌ها و نمایندگان عالی رتبه کشورهای مختلف در مجلس یادبود شهدا اقدام قابل تشکری است.

شاهد یک جهش در توسعه مناسبات خارجی ایران و ارتقا جایگاه منطقه‌ای و جهانی کشورمان بودیم

وی در خصوص پیام سران کشورهای مختلف و حضور هیات‌ها در ایران و همچنین درباره موضوع فلسطین و برنامه‌های ایران گفت: ما طبیعتا یک رئیس جمهور و وزیر خارجه پرتلاش و به تعبیر مقام معظم رهبری مجاهد را از دست دادیم. نقش رئیس جمهور شهید در توسعه روابط و مناسبات خارجی ایران با دیگر کشورهای جهان و ساختارهای چندجانبه بی تردید یک نقش ماندگار است و ما شاهد یک جهش در توسعه مناسبات خارجی ایران و ارتقا جایگاه منطقه‌ای و جهانی کشورمان بودیم. شاهد این مدعا هم کثرت پیام‌های تسلیت از آغازین دقایق این حادثه دلخراش با ملت ایران و مشارکت هیات‌های عالی رتبه در مراسم تجلیل شهدای والامقام بود.

بر اساس آمار تاکنون ما دریافت کننده بیش از ۳۳۰ پیام از مقامات عالیه کشورهای مختلف جهان برای رهبر معظم انقلاب، دولت، سرپرست دولت و وزارت خارجه بودیم. این تعداد پیام‌ها از کشورهای جهان یک شاهد بسیار خوب در میزان موفقیت دولت در سیاست خارجی و گسترش مناسبات با کشورهای جهان بود. علاوه بر کشورها، از سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هم پیام دریافت کردیم. بیش از ۲۷ پیام از نهادهای بین‌المللی دریافت شد. اینان نشان دهنده این است که در ارتباطات بین‌المللی ما موفق بودیم که روابط سازنده‌ای را با حوزه‌های مختلف در جهان برقرار کنیم.

حضور بیش از ۶۰ هیات عالی رتبه در سطوح مختلف در بازه زمانی بسیار محدود نشان دهنده میزان اهتمامی است که جامعه جهانی نسبت به جایگاه ایران در سطح منطقه و جهان دارد. ما همین میزان مشارکت را باید توجه کنیم و به حضور متعدد هیات‌های عالی رتبه در نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور هم توجه کنیم. اعلام عزای عمومی و اعلام سکوت در برخی کشورها و سازمان‌های مختلف همه نشان دهنده جایگاه ایران است. بدیهی است ایران به رغم این ضایعه بزرگ اما رویکرد خود را در تعامل سازنده با کشورهای مختلف در حوزه پیرامون و فرامنطقه‌ای با جدیت ادامه خواهد داد.

حمایت از مقاومت ملت فلسطین در مقابل اشغالگری رژیم صهیونیستی یک سیاست برآمده از ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام و رهبر انقلاب است. فلذا برغم این حادثه در حمایت موثر ایران از ملت فلسطین و جریان‌های مقاومت برای احقاق حقوق حقه فلسطین بی تردید هیچگونه خللی ایجاد نخواهد شد. ایران بی‌وقفه حمایت خود را در سطوح مختلف با مقامات کشورها ادامه خواهد داد. حمایت از ملت فلسطین یک وظیفه اخلاقی و مسئولیت بین‌المللی است.

امیدواریم با درایت رهبران منطقه شاهد گسترش روابط بین کشورهای منطقه باشیم

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص حضور وزیر خارجه بحرین و تمایل این کشور برای روابط با ایران گفت: ما اظهارات پادشاه بحرین را شنیدیم و این اظهارات را مورد اهتمام قرار خواهیم داد. از ارسال پیام تسلیت و ابراز همدردی پادشاه بحرین و حضور وزیر خارجه این کشور در مراسم تکریم رئیس جمهور شهید و وزیر خارجه شهید تشکر و قدردانی می‌کنیم. از ثمرات سیاست راهبردی همسایه محور دولت سیزدهم که مورد تاکید رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید بود، رفع سوءتفاهمات و تقویت مناسبات با همسایگان بوده است. امیدواریم با درایت رهبران منطقه شاهد گسترش روابط بین کشورهای منطقه باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =