آموزش هوش مصنوعی به معلمان در دستور کار دولت

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و پرورش گفت: رئیس جمهور، برای بحث استفاده از هوش مصنوعی در آموزش، یکی از محورهای اصلی آموزش فناوری‌ها و هوش مصنوعی را مطرح کرده‌اند که سعی کردیم در گام اول آن، آموزش مقدماتی معلمان و مدیران مدارس را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، با تعطیلی‌های متعدد مدارس، فضای مجازی به یکی از اصلی‌ترین بسترهای آموزشی تبدیل شده است. «شاد» بستری برای آموزش از دور فراهم کرده اما نیازمند توسعه است. از طرفی افزایش روزافزون استفاده از هوش مصنوعی هم باعث شده تا لزوم توسعه «شاد» در این حوزه و آموزش معلمان بیش از پیش احساس شود.

در همین راستا رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و پرورش در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره استفاده از هوش مصنوعی در مدارس و برنامه دولت در این باره، عنوان کرد: رئیس جمهور، برای بحث استفاده از هوش مصنوعی در آموزش، یکی از محورهای اصلی آموزش فناوری‌ها و هوش مصنوعی را مطرح کرده‌اند که سعی کردیم در گام اول آن، آموزش مقدماتی معلمان و مدیران مدارس را در دستور کار قرار دهیم. مهارت‌های سواد دیجیتالی و برنامه‌نویسی را که از گذشته شروع کرده بودیم اما با توجه به اهمیت موضوع هوش مصنوعی سعی کردیم، تجدیدنظر کنیم. آموزش و پرورش برنامه‌های جدی دارد که ان‌شاءالله بتواند همگام با رویکردهای جهانی به این موضوع تحولی، توجه کند.

وی درباره تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی توضیح داد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که توسط جناب آقای پزشکیان پیگیری می‌شود، تقویت زیرساخت است. این روند به شکلی است که از یک پیام‌رسان به شبکه تعاملی تبدیل شود که بتواند بستری مناسب برای غنی‌سازی فعالیت‌های یادگیری و فرصت‌های متعددی در حوزه فناوری، فراهم کند.

معاون وزیر در ادامه گفت: مکاتبات متعددی با سازمان برنامه و ریاست جمهوری انجام شده بود. در جلسه‌ای که دیروز برگزار شد، رئیس‌جمهور دستور دادند که موضوع تقویت سرورها و زیرساخت‌های شاد با اولویت در دستور کار قرار بگیرد و ان‌شاءالله به زودی تحقق پیدا می‌کند.

معاون ابتدایی وزارت آموزش‌و پرورش در پاسخ به این سوال که در سال جدید چه تمهیداتی برای حل مشکل کلاس‌های بدون معلم اندیشیده شده، گفت: در سال جاری برای مسئله کمبود معلم، مشکلی نداریم. امسال چند هزار معلم جدید به مدارس ما اضافه شده‌اند. طی گزارشی که دیروز در شورای معاونان ارائه و وضعیت استان‌ها بررسی شد، خوشبختانه با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده، سعی شده است کمبود جبران شود و ما امیدوار هستیم که کلاس بدون معلم نداشته باشیم.

وی افزود: برنامه تحولی گسترده‌ای را سازمان پژوهش که متولی این کار است، دنبال می‌کند. این برنامه تحولی شامل تغییرات اساسی می‌شود که فقط هم تکیه بر کتاب درسی نخواهد بود. بسته‌های یادگیری جایگزین کتاب‌های درسی می‌شوند که کتاب درسی یکی از اجزای بسته یادگیری خواهد بود.

حکیم زاده در پایان تاکید کرد: تلفیق مهارت‌ها در برنامه‌های درسی و نگاه یکپارچه به موضوع تربیت در مدرسه، یکی از چرخش‌های تحولی است که در اصلاحات برنامه درسی مد نظر است. امسال به صورت آزمایشی مرحله اول آن در کلاس اول ابتدایی اجرا خواهد شد.

خبرنگار: مهدیه امجدیان

انتهای پیام /

کد خبر: 1280666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =