محمود کریمی کارگردان فیلم سینمایی "بچه مردم" در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز گفت: فیلمسازی کودک و نوجوان و فیلمسازی بزرگسال هرکدام دریافت متفاوتی از دنیا دارند و بدیهی است برای برقراری ارتباط با آنها باید دنیا را از دید آنها نگریست.
وی ادامه داد: اگر خاطراتمان را به یاد بیاوریم میبینیم مثلا در دوره نوجوانی جهان برایمان چقدر هیجان انگیز و توامان ناشناخته و ترسناک بوده چراکه هنوز بخشهایی از مغزمان کامل نشده بود و احساساتمان شدیدتر و قوه تخیلمان چه بسا وسیع تر بود، پس زاویه دید دوربین فیلمساز کودک و نوجوان یا بزرگسال با هم متفاوت است.
کریمی افزود: برخی اوقات فیلمی به ظاهر برای کودک است ولی نگاهش از بالاست و گویی درکی از مخاطبش ندارد و صرفا میخواهد بگوید کودک خوب چه کودکی است، البته که مسئله بسیار پیچیدهتر از این چند جمله و جواب کوتاه است.
کارگردان فیلم بچه مردم با اشاره به اینکه شیرینیهای کار با کودکان و نوجوانان به سختیهایش میارزید تصریح کرد: مهم انتخاب درست بچهها برای بازی در این فیلم بود، بچههایی که صرفا از روی تفنن یا هیجان برای بازیگری نیامده باشند و خودشان و خانوادهیشان به اندازه کافی انگیزه برای کار داشته باشند، ما هم موظف بودیم مراقبتهای لازم را انجام دهیم و شرایط را برای رسیدن به نتیجهی مورد نظر فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: بی تعارف نوجوانی که فقط به قصد شهرت یا درآمد به سمت کار در سینما بیاید مناسب این حرفه نیست.
کریمی بیان کرد: همه میدانیم که وضعیت سینما مخصوصا سینمای کودک و نوجوان اصلا خوب نیست و در اصل تولید و محصولی نیست که بخواهیم در مورد کیفیتش صحبت کنیم، البته به شکل جالبی در یکی دو سال گذشته مدام در مورد نیاز به تولیدات مختص نوجوان صحبت میشود و بگمانم به زودی آثاری برای این گروه سنی ساخته میشود. باید آرزو کنیم دوستان واقعا دلشان برای نوجوانان بتپد و از سر رفع تکلیف و آمارسازی کاری تولید نکنند.
انتهای پیام/
نظر شما