به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از سیستان و بلوچستان، رسول صفرزائی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، در این مراسم ضمن قدردانی از تعامل سازنده میان نهادهای آموزشی، دانشگاهی و مراکز فناوری و پژوهشی، اظهار کرد: توسعه «نواپارک» در ایرانشهر فرصت مناسبی برای بهرهگیری از ظرفیتهای علمی دانشگاهها در خدمت تعلیم و تربیت است.
وی افزود: هدف ما تبدیل استعدادهای بالقوه دانشآموزان و توانمندیها و ایدههای دبیران به محصولات و راهکارهای نوین آموزشی است. «نواپارک» تنها یک مرکز فیزیکی نیست، بلکه زیستبومی برای پرورش نسل خلاق، مسئلهمحور و فناور به شمار میرود.
بر اساس این تفاهمنامه، سه دستگاه متعهد شدند با همافزایی ظرفیتهای زیرساختی و پژوهشی، زمینه حمایت از ایدههای خلاق، توسعه استارتاپهای آموزشی و توانمندسازی معلمان و دانشآموزان را فراهم کنند.
راهاندازی شعبه «نواپارک» در دانشگاه ولایت ایرانشهر گامی راهبردی در توسعه خدمات فناوری آموزشی در جنوب سیستان و بلوچستان است و زمینه بهرهمندی بیشتر دانشآموزان، معلمان و فعالان حوزه نوآوری از ظرفیتهای علمی و فناورانه را فراهم خواهد کرد.
خبرنگار: مبینا میر
انتهای پیام/
نظر شما