تهران- ايسكانيوز: سخنگوی وزارت امورخارجه آموزش و تسلیح گروههای مسلح که معارضه معتدل سوریه نامیده می شوند را نقض صریح قوانین بین المللی و تکرار اشتباهات راهبردی گذشته که منجر به شکل گیری داعش و جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی گردیده است ، توصیف کرد.

مرضیه افخم با اشاره به سیاست برخی کشورها در استفاده ابزاری از تروریسم اظهار داشت : در شرایطی که تهدید گروههای تروریستی امنیت منطقه و جهان را با خطر جدی مواجه کرده ، اصرار ایالات متحده آمریکا و برخی کشورها به استمرار این سیاست اشتباه و پافشاری بر یک رویکرد غلط ، نتیجه ای جز ویرانی و قربانی شدن انسانهای بیگناه بیشتری ندارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه سکوت سازمان ملل در قبال این اقدام آمریکا و برخی کشورهای منطقه را در تناقض با تحرکات این سازمان در اجرای طرح تعلیق درگیریها در حلب دانست.

افخم افزود: ساده ترین راه مبارزه با گروههای تروریستی در سوریه روشن است ، دولت آمریکا و هم پیمانان آن حداقل به قطعنامه هایی که در شورای امنیت بدان رأی داده به ویژه قطعنامه اخیر 2199 احترام گذاشته و در جهت خشکاندن منابع مالی و لجستیکی تروریسم و توقف ارسال سلاح و نیروهای مسلح به داخل سوریه اقدام جدی به عمل آورند.
کد خبر: 227231

وب گردی

وب گردی