نخست وزیر ترکیه تاکید کرد سوریه و مصر در دستور کار عادی‌سازی روابط قرار دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، «بینالی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه اعلام کرد بعد از روسیه و رژیم صهیونیستی، اکنون نوبت عادی‌سازی روابط با کشورهای سوریه و مصر است.

ایلدریم طی جلسه‌ای با وزرای کابینه که بطور مستقیم از تلویزیون ترکیه نیز پخش شد، گفت: «انشاءالله روابط با مصر و سوریه عادی خواهد شد. ترکیه اقدامات جدی را برای عادی‌سازی روابط با مصر و سوریه آغاز کرده است.»

نخست وزیر ترکیه پیشتر نیز این مسئله را تکرار کرده و ضمن تاکید بر بر لزوم تقویت روابط دیپلماتیک آنکارا در منطقه گفته بود: « ما حلقه دوستی خود را گسترش خواهیم داد. ما این کار را آغاز کرده‌ایم و در قدم اول روابطمان با روسیه و اسرائیل را عادی کرده‌ایم. ان‌شاءالله روابطمان را با سوریه هم عادی خواهیم کرد.»

وی با اشاره به عملیات «سپر فرات» و تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه ادعا کرد شبه‌نظامیان حزب کارگر کردستان (پ.ک.ک) با تداوم شورش علیه آنکارا، هرگونه فرصتی برای اجرایی کردن فرایند صلح سیاسی را با ترکیه ازبین برده‌اند.

ایلدریم ادامه داد دولت ترکیه تا کنون 3.5 میلیون دلار برای مبارزه با شبه‌نظامیان کُرد هزینه کرده و هر شهرداری که از آنها حمایت کند، اخراج خواهد شد.

نخست وزیر ترکیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور، درپی صدماتی که به اقتصاد این کشور در اثر کودتای 15 جولای و قطع روابط با روسیه وارد آمده، «برنامه 100 روزه اقتصادی» را در دستور کار قرار داده است.

300300

کد خبر: 674594

وب گردی

وب گردی