دکتر ولایتی: باید به نیاز مندی های کشورهایی که از لحاظ فرهنگی، تاریخی و اعتقادی با ایران سنخیت دارند ، کمک کنیم

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه مجله دانشگاهی بر ارتباط علمی با کشور هایی که از لحاظ فرهنگی، تاریخی و اعتقادی به ما نزدیک هستند، تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ولایتی گفت: برای آن که دانشگاه پرمایه تر شود باید در نقاطی که کشورهایی که به لحاظ فرهنگی، تاریخی و اعتقادی نزدیک هستند می تواند شعباتی را داشته باشد و به نیازمندی های آن کشور ها کمک کند.

دکتر نوریان در ادامه گفت: مسئله ای که امروزه ایجاد شده است مسئله جهانی شدن یا بین المللی شدن است. در این مسیر باید از ساختارهای موجود نرم افزاری و سخت افزاری استفاده کند.

علم مرز نمی شناسد و دانشگاهی که می خواهد علمی بماند باید فراتر از مرزهای یک کشور فکر کند. وقتی ما در تکاپو هستیم تا در منطقه خود بهترین باشیم و سند 1404 را تدوین گردیم، این اندیشه جدی تر هم می شود.

دانشگاه آزاد توانسته این ایده را عملیاتی کند. اکنون چهار واحد برون مرزی در کشورهای لبنان، افغانستان، امارات متحده عربی و انگلستان و چهار دفتر در کشور های آلمان، ایتالیا و روسیه تاسیس کرده است. همچنین مقرر شده است در 16 کشور دیگر واحد و دفتر دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شود. تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد 8678 نفر است و در سال 88 دویست و هفتاد و شش نفر دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه به وسیله آزمون پذیرفته شدند که این تعداد در سال 95 به 822 نفر رسید.

دکتر ابراهیمی معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال 92 برنامه 5 ساله راهبردی حوزه بین الملل دانشگاه آزاد ار تنظیم کردیم. در این برنامه راهکار هایی که می توانیم عملیاتی کنیم تا دانشگاه آزاد در عرصه بین الملل حضور موثر داشته باشد را تنظیم کردیم.

طبق برنامه ریزی ها این شبکه مرکب از واحد های بین الملل، برون مرزی، دفاتر و واحد الکترونیک دانشگاع است. تا مهر ماه امسال حدود 2700 دانشجو از طریق این شبکه جذب شدند.

دکتر ابراهیمی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سه بخش عمده در حوزه بین الملل فعالیت دارد. یکی از این بخش ها حضور فیزیکی دانشگاه در خارج از کشور است.

مراودات بین المللی بهترین کمک برای محیط های علمی است تا این فضاها از جدیدترین ها و بهترین ها آگاه شوند و استاندارد های جهانی را عملا تجربه کنند. این ثمره بیش از سه دهه تلاش گروهی از اهل علم کشور است و امروز سندی افتخار آمیز در رشد و توسعه علمی کشور شده است.

201

کد خبر: 808026

وب گردی

وب گردی