نصب سامانه خرید نابینایان در فروشگاه‌ شهروند

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر تهران از نصب سامانه خرید ویژه نابینایان در فروشگاه شهروند و انجام اقدامات کارشناسی برای چاپ لیبل محصولات با خط بریل در این فروشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت نظری با تاکید بر ضرورت فراهم کردن شرایط حضور توانیابان در سطح شهر گفت: تمامی ساکنان یک شهر حقوق یکسانی داشته و نباید شرایط و امکانات موجود در سطح شهر به گونه ای باشد که افراد دارای تفاوت های جسمی و حرکتی، امکان حضور در فضاهای شهری را از دست بدهند.
وی با بیان اینکه در همین راستا نیز تذکری را در جلسه صحن شورای شهر تهران مطرح کرده بودم، گفت: چند روز قبل شهرداری در پاسخ به این تذکر، از راه اندازی سامانه خرید ویژه نابینایان در شعبه بیهقی فروشگاه شهروند خبر داد که امیدوارم به زودی، این سامانه در سطح تمامی شعب این فروشگاه نصب و راه اندازی شود.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، سامانه خرید ویژه نابینایان اطلاعات کالاها را از طریق نمایشگر بریل فراهم می‌کند و علاوه بر آن نابینایان می‌توانند اطلاعات مربوط به تمامی کالاها و قیمت آن را دریافت کرده و پس از سفارش اقلام مورد نظر خود، لیست را به متصدی تحویل دهند تا خرید برایشان انجام شود.

نظری ادامه داد: همچنین قرار شد تا اقدامات کارشناسی برای امکان چاپ برچسب نام و قیمت محصولات با خط بریل نیز انجام شود تا پس از حصول نتیجه اقدامات لازم انجام شود.

عضوکمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه این موارد جزو مشکلاتی است که بسیاری از نابینایان آن را مطرح کرده بودند، افزود: امکانات ورزشی مربوط به نابینایان نیز مشکل دیگری بود که در تذکری آن را مطرح کردم که درپی آن، مقرر شد تا مسابقات ورزشی و رقابتی ویژه نابینایان در محلات شهر تهران برگزار شود و علاوه بر آن ورزشگاه‌های هرندی، قمربنی هاشم(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) نیز برای استفاده نابینایان و دیگر توانیابان تجهیز شود، امیدوارم تعداد این ورزشگاه‌ها در این دوره افزایش یابد.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 990482

وب گردی

وب گردی